جنایت به‌خاطر یک نگاه



جوانی که در جریان نزاعی دسته‌جمعی مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته بود، وقتی برای تلافی به محل درگیری بازگشت، مردی بی‌گناه را کشت.

به‌گزارش شرق   ساعت ٢٣:٣٠ روز ٢٢ خرداد وقوع نزاع دسته‌جمعی منجر به جرح در منطقه پلائین در محدوده مرتضی‌گرد به‌ کلانتری مصطفی‌ خمینی اعلام شد و با حضور مأموران و تیم اورژانس در محل، جوانی ٢٧ساله به نام «مصیب» به‌علت خونریزی شدید از ناحیه ران پای راست، به بیمارستان منتقل و هم‌زمان تحقیقات اولیه درباره علت وقوع درگیری آغاز شد. مأموران اطلاع پیدا کردند چهار جوان از اهالی منطقه مرتضی‌گرد با سلاح سرد قدرت‌نمایی کردند و مصیب درحالی‌که قصد داشت آنها را آرام کند، توسط یک نفر از آنها مورد اصابت ضربه شمشیر قرار گرفت.

 

با شناسایی دو نفر از عوامل درگیری به نام‌های سهیل (٢١ساله) و مهدی (٢٤ساله)، هر دو، ساعت دو بامداد روز بعد از نزاع، در محل سکونتشان دستگیر و به ‌کلانتری منتقل شدند. در همان روز از بیمارستان به ‌کلانتری مصطفی خمینی اعلام شد مصیب با وجود انجام اقدامات درمانی به‌علت شدت ضربه واردشده به ناحیه حساس فوت شده است. به‌این‌ترتیب پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و به دستور شعبه ١٠١ دادگاه بخش آفتاب، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

  «سهیل» و «مهدی» بعد از انتقال به پلیس آگاهی به قدرت‌نمایی در منطقه پلائین و مشارکت در نزاع منجر به قتل اعتراف و عنوان کردند: «ما همراه یکی دیگر از دوستان خود به نام حسین (٢٣ساله)، به تحریک یکی از بچه‌محل‌ها به نام «اصغر» در منطقه پلائین قدرت‌نمایی کردیم، اما درگیری با مقتول توسط فردی دیگر به نام «اصغر» (٢٤ساله) صورت گرفت. اصغر با شمشیری که در دست داشت، ضربه‌ای به پای مقتول زد و پس از آن هر چهار نفر از محل فرار کردیم». دو متهم همچنین توضیح دادند: «اصغر روز حادثه سراغ ما آمد و گفت با چند نفر از بچه‌های پلائین درگیر شده و توسط آنها موردضرب‌وجرح قرار گرفته است. ما به انگیزه انتقام‌گیری از بچه‌های منطقه پلائین، با موتورسیکلت هوندا ١٢٥ درحالی‌که یک قبضه شمشیر و دو چوب‌دستی همراه خود برداشته بودیم، به آنجا رفتیم. اصغر مشروب خورده بود و با همان وضعیت، شروع به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی کرد.

 

مقتول که همراه اعضای خانواده‌اش مقابل در منزلشان ایستاده بود، به اصغر نزدیک شد و از وی خواهش کرد مراعات اهالی محل را بکند اما اصغر ناگهان به سمت او حمله‌ور شد و با شمشیر ضربه‌ای به پای راستش زد. در ادامه، اصغر شیشه خودرو سواری عبوری را نیز تخریب کرد و پس از آن هر چهار نفر سوار موتور از محل متواری شدیم».کارآگاهان در ادامه با اعتراف صریح سهیل مبنی بر نگهداری شمشیر توسط وی، به بازرسی محل سکونت او پرداختند و آلت قتل آغشته‌به‌خون مقتول را کشف کردند. سپس روز ٢٦ خرداد نیز دستگیر شد و اظهارات «سهیل» و «مهدی» و همچنین شهود، صحنه جنایت را تأیید کردند.

 

کارآگاهان در تلاش برای بازداشت متهم اصلی اطلاع پیدا کردند اصغر به شمال کشور متواری شده است. به‌این‌ترتیب، اقدامات پلیسی لازم را انجام دادند و پس از مراجعه مجدد اصغر به محل سکونتش، وی را چند روز قبل دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند. اصغر در اظهارات اولیه منکر ارتکاب جنایت شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به ‌کارآگاهان گفت: «با چند نفر از بچه‌های منطقه پلائین به‌خاطر چشم‌توچشم‌شدن درگیر شدم و توسط آنها موردضرب‌وجرح قرار گرفتم. به همین علت با دوستان خود تماس گرفتم و موضوع را با آنها در میان گذاشتم و به اتفاق یکدیگر، پس از تهیه شمشیر و چوب‌دستی از منزل یکی از آنها، با موتورسیکلت به محل درگیری رفتیم.

 

زمانی‌که به محل رسیدیم، هیچ‌کدام از کسانی که من را مورد ضرب‌وجرح قرار داده بودند پیدا نکردیم، به همین علت، من شروع به قدرت‌نمایی کردم تا شاید آنها خودشان را نشان بدهند یا حداقل موضوع به گوششان برسد. در همین زمان مقتول نزدیک شد و از من درخواست کرد فحاشی نکنم اما با او درگیر شدم و ضربه‌ای با شمشیر به پایش زدم».سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر چهار متهم به مشارکت در قدرت‌نمایی با سلاح سرد و همچنین اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی برای هر چهار متهم صادر شد و آنها به‌منظور انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند».


 اخبار حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------