پدرخوانده قاتل قبل از محاکمه بخشیده شد



مردی که پسرخوانده معتاد خود را به آتش کشیده بود، با رضایت همسرش از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش جام جم، پیرمرد ظرف بنزین را برداشت و به سمت هواکش زیرزمین رفت. نگاهی به داخل انداخت، باز هم پسرخوانده اش دوستانش را برای مصرف موادمخدر به خانه آورده بود. قصد داشت آنها را بترساند. ظرف را آتش زد و به داخل زیرزمین انداخت که ناگهان شعله های آتش فضای اتاق را پر کرد. نمی دانست چه کار کند، سریع با آتش نشانی تماس گرفت و کمک خواست.

عصر روز 11 آذر 1391 صدای آژیر خودروهای آتش نشانی سکوت محله سبلان را شکست.

آتش نشانان سریع دست به کار شده و سه نفر از جمله پسر صاحبخانه را از میان شعله های آتش خارج و به بیمارستان منتقل کردند.

با بررسی های کارشناسی تیم آتش نشانی، آتش سوزی عمدی تشخیص داده شد.

ماموران درادامه با حضور در بیمارستان به تحقیق از مصدومان آتش سوزی پرداختند. پسرخوانده مالک ساختمان به نام محمد 34 ساله گفت: غروب همراه دو نفر از دوستانم در زیر زمین نشسته بودم که بوی بنزین به مشامم رسید. قصد داشتم از زیر زمین بیرون آمده و موضوع را بررسی کنم که ناگهان اتاق منفجر شد و همه جا آتش گرفت.

محمد چند روز بعد بر اثر شدت جراحات و سوختگی جان خود را از دست داد.

تحقیقات در این زمینه نشان داد، محمد به مواد مخدر اعتیاد داشت و به همین دلیل از همسرش جدا شده و در خانه پدرخوانده اش زندگی می کرد.

پدرخوانده محمد سرانجام در بازجویی ها لب به اعتراف گشود و به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد.

او درباره انگیزه اش گفت: من قصد آتش زدن ساختمان را نداشتم فقط می خواستم محمد و دوستانش را بترسانم تا دیگر برای مصرف مواد به خانه من نیایند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهم دیروز به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به اعلام رضایت اولیای دم مقتول، متهم به نام محسن از جنبه عمومی جرم محاکمه می شود.

سپس محسن در جایگاه قرار گرفت و گفت: 15 سال قبل همسر اولم فوت شد و با مادر محمد ازدواج کردم. محمد را دوست داشتم و مثل بچه خودم از او مراقبت می کردم. چند سال قبل ازدواج کرد و صاحب فرزندی شد، اما به دلیل دوستی با افراد معتاد به موادمخدر اعتیاد پیدا کرد و همسرش هم به همین دلیل از او جدا شد. محمد هم به خانه من آمد.

متهم به قتل گفت: درگیری من با او زمانی شروع شد که متوجه شدم زیرزمین خانه را پاتوق معتادان کرده است. او روزها با دوستانش به دزدی می رفت، اموال سرقتی را به خانه من می آورد، بعد می فروختند و با پولش مواد می خریدند. در این مدت برای ترک او خیلی تلاش کردم، اما بی نتیجه بود. روز حادثه همراه دوستانش مقداری لوازم سرقتی به خانه آورده و مشغول کشیدن مواد شدند. خیلی عصبانی بودم. بطری حاوی بنزین را آتش زده و به داخل زیرزمین انداختم. قصدم کشتن محمد نبود. فقط می خواستم او را بترسانم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم وارد شور شده و او را به پرداخت دیه و 20 ماه زندان محکوم کردند که با احتساب ایام بازداشت او بزودی آزاد می شود.

 

 اخبار  حوادث  -  جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------