از آدم ربایی تا سرقت‌های خشن در پرونده باند خانوادگی



زندانی قدیمی پس از آزادی از زندان خانواده‌اش را دور هم جمع کرد و یک باند سرقت و آدم‌ربایی تشکیل داد.

به گزارش همشهری، اعضاي اين شبكه بعد از سرقت خودروي يك زن در تهران راهي استان‌هاي ديگر شدند و دست به ربودن افراد و زورگيري از آنها مي‌زدند. اوايل خرداد زني به اداره پليس رفت تا مأموران را در جريان سرقت ماشينش قرار دهد.

وي گفت: سوار خودروي 206خود بودم و وقتي مقابل خانه مان رسيدم از ماشين پياده شدم تا در پاركينگ را باز كنم.

در همان لحظه خودروي مزدا3 كه 2سرنشين داشت در نزديكي ماشينم توقف كرد و يكي از سرنشينان آن پياده و سوار ماشين من شد. وقتي اين صحنه را ديدم فورا دستگيره در ماشينم را گرفتم تا مانع فرار مرد سارق شوم. او اما پايش را روي پدال گاز گذاشت و درحالي‌كه مرا روي زمين مي‌كشيد فرار كرد. با اين حال، ماشين را رها نكردم اما مرد سارق آنقدر با مشت به دستان من كوبيد كه تعادلم را از دست دادم و روي زمين افتادم. پس از آن سارق ماشينم به همراه همدستش كه پشت فرمان مزدا3 بود گريختند و من به بيمارستان منتقل شدم.

با اظهارات اين زن، تيمي از مأموران به دستور بازپرس دادسراي ناحيه34 تهران تحقيقات خود را شروع كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه خودروي مزدا3 دزدان سرقتي بوده و آنها چند روز قبل آن را دزديده بودند. يك ماه بعد، درحالي‌كه جست‌وجوها ادامه داشت مأموران پليس راه قم به يك خودروي206 با 5سرنشين كه 2نفر از آنها زن بودند، در مسير اراك مشكوك شدند. بعد از استعلام شماره پلاك معلوم شد كه خودرو سرقتي است. مأموران به راننده دستور ايست دادند اما او فرار كرد.

پس از دقايقي تعقيب و گريز، سرنشينان خودروي سرقتي ماشين را كنار جاده رها كردند و به سمت بيابان‌هاي اطراف فرار كردند كه در نهايت با شليك تير هوايي به دام پليس افتادند. با دستگيري سارقان مشخص شد كه آنها با يكديگر نسبت فاميلي دارندو پيش از اين بارها به اتهام سرقت لوازم خودرو و اماكن به زندان رفته‌اند.

سردسته باند مرد ميانسالي بود كه با اعضاي خانواده‌اش يك باند سرقت تشكيل داده بود. آنها در بازجويي‌ها به سرقت مزدا3 و 206 در تهران اعتراف كردند و در ادامه تحقيقات اين حقيقت فاش شد كه اعضاي اين باند از تهران به استان ديگري رفته و در پوشش مسافر‌كش طعمه‌هاي خود را ربوده و دست به زورگيري مي‌زدند. از سوي ديگر زناني كه عضو اين باند بودند معمولا در زورگيري‌ها نقش مسافر را به‌عهده داشتند تا طعمه‌هايشان بدون هيچ‌شكي سوار ماشين دزدان شوند. به گزارش همشهري، تحقيقات از اعضاي اين باند ادامه دارد تا زواياي پنهان آشكار شود.

 اخبار  حوادث  - همشهری  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------