کلاهبرداری با فروش گوشی‌های تقلبی



چهار جوان که با سفر شهر به شهر و فروش گوشی‌های تقلبی از مردم کلاهبرداری می‌کردند، در شهرستان ساوه دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، اوایل تیر امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان ساوه از چهار جوان به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد .

شاکی در اظهاراتش گفت: امروز با دریافت مبلغی پول از بانک خارج شدم که مرد جوانی نزدم آمد و مدعی شد بابت خرید داروی مادرش مجبور است گوشی تلفن همراهش را بفروشد. در همان موقع دو جوان دیگر نیز به ما نزدیک شده و خود را متقاضی خرید گوشی تلفن همراه معرفی کردند. فروشنده اعلام کرد چون در حال معامله با من بوده، گوشی را به آنها نمی فروشد. پس از توافق با یکدیگر گوشی را در ازای پرداخت صد هزار تومان خریدم . اما بعد متوجه شدم گوشی تقلبی بوده و ارزشی کمی دارد و قابل استفاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: من هم سراغ فروشنده رفتم که دیدم او همراه آن دو نفری که خود را مشتری جا زده بودند و یک جوان دیگر سوار خودرویی شده و با دیدن من از محل دور شدند. همان جا بود که متوجه شدم آنها همدست بوده و هدفشان کلاهبرداری است .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای دستگیری چهار متهم فراری آغاز شد تا این که چند نفر دیگر از شهروندان ساوه ای نیز با حضور در پلیس آگاهی، از همین متهمان فراری به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. مشخصات این افراد و خودرویشان در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت و چند روز پیش ماموران خودروی مورد نظر را شناسایی و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

سرهنگ علی طالبی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره به جام جم گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کردند با تعقیب مشتریان بانک ها آنها را به دام می انداختند و پس از این که فریبشان می دادند گوشی های تقلبی را به جای گوشی واقعی به آنها می فروختند و به این شیوه از مردم کلاهبرداری می کردند. در ادامه تحقیق از اعضای این باند مشخص شد متهمان علاوه بر شهرستان ساوه، در شهرهای اراک و قم نیز به همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده اند.

برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.


  اخبار  حوادث  - جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------