ابهام در انگیزه جنایت مسلحانه یاسوج



فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از دستگیری دو نفر از عاملان تیراندازی بلوار امام یاسوج خبر داد.

به گزارش شرق، در این تیراندازی که ساعت سه بامداد چهارشنبه هفته پیش رخ داد، شش پسر جوان در بلوار امام خمینی شهر یاسوج توسط سرنشینان خودروی سمند سفیدرنگ هدف قرار گرفتند که در پی این حادثه، دو نفر کشته و چهار نفر، زخمی شدند. پلیس بعد از اطلاع از این واقعه تحقیقات گسترده‌ای برای ردیابی عاملان حادثه آغاز کرد و روز بعد به نتیجه رسید.

سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این‌باره توضیح داد: در پی وقوع این حادثه با تشکیل تیمی از نیروهای آگاهی استان و گچساران کمتر از ۲۴ ساعت، دو جوان ۲۳ و ۲۵ ساله از عوامل این حادثه، شناسایی و در گچساران دستگیر شدند. یک نفر دیگر نیز متواری شده است که تلاش‌ها برای دستگیری وی نیز ادامه دارد.

 تحقیقات پیرامون این جنایت در حالی ادامه دارد که انگیزه اصلی تیراندازی هنوز معلوم نیست و به‌گفته سردار غلام‌زاده هرگونه گمانه‌زنی در زمینه انگیزه این درگیری مسلحانه شایعه است.

 در همین حال «زهرا زمانی» عضو شورای شهر یاسوج به پایگاه اینترنتی «کلید ملی» گفت: بنا بر اخبار غیررسمی چند جوان به‌دلیل متلک‌گفتن به چند خانم با چند جوان دیگر درگیر شدند و متهمان بعد از چند دقیقه با اسلحه شکاری از داخل ماشین به سوی جوانانی که با آنها در‌گیر شده بودند، تیراندازی کردند اما پلیس این خبر را رد می‌کند و علت این حادثه را خصومت قبلی می‌داند.

علی علی‌پور عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز گفت: چهار نفر از شش مصدوم زنده هستند که یکی از آنها به‌دلیل اصابت گلوله به سرش در آای‌سی‌یو بستری است. هر چهار مجروح مردان جوان هستند و خانواده‌های آنها هم از علت این درگیری اطلاعی ندارند و آن را خصومت قبلی نمی‌دانند.

علی‌پور با بیان اینکه در گذشته نزاع‌هایی بر سر ملک و اراضی پیش می‌آمد اما درحال‌حاضر این اتفاق نمی‌افتد گفت: هنوز اطلاع دقیقی از چرایی این نزاع نداریم و امیدواریم با بازجویی‌هایی که از متهمان دستگیرشده انجام می‌شود، بتوانیم علت این اتفاق شوم را به گوش مردم برسانیم و با راهکارهای اساسی مانع بروز چنین وقایعی در یاسوج باشیم.

سعید پایدار، عضو شورای شهر یاسوج نیز با بیان اینکه این جنایت نه خصومت شخصی است و نه موضوعات منکراتی، گفت: به اعتقاد من منشأ این اتفاق و اتفاقات مشابهی که اخیرا در یاسوج رخ داده است، به هیجانات جوانی و فقر فرهنگی ربط دارد که اخیرا در منطقه ما زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر درگیری‌های مسلحانه در یاسوج و استان کهگیلویه‌وبویراحمد زیاد شده است. باید کار کارشناسانه و فرهنگی روی این اتفاقات انجام شود که در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است و به‌زودی این عوامل ریشه‌یابی می‌شود.

 این عضو شورای شهر علت درگیری‌ها را مشکلات جوانان چون بیکاری، مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: جوانان یاسوجی نه‌تنها با معضل بیکاری در یاسوج دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بلکه حتی مراکز تفریحی مناسب نیز ندارند تا بتوانند حداقل از آنجا برای تخلیه انرژی‌شان استفاده کنند.

بنابر این گزارش، بازجویی از متهمان دستگیرشده و بازداشت نفر سوم می‌تواند به رازگشایی این معما کمک کند.

 اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------