آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

جنایت برای بازگشت به محل کار



جوان افغان وقتی از محل کارش اخراج شد کارگر جایگزین خودش را کشت تا دوباره بتواند در همان ساختمان مشغول به‌کار شود.

به گزارش شرق ، مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ ساعت ٢:٣٠ بامداد ٣٠ فروردین به ‌کلانتری انقلاب اعلام کرد کارگری افغان به نام «ضیا» (٢٥ساله) هنگام استراحت در ساختمانی نیمه‌کاره، توسط فردی ناشناس هدف چند ضربه چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است. وقتی مأموران به مرکز درمانی رفتند دو کارگر افغان که همراه «ضیا» بودند، گفتند در زمان استراحت با صدای بلند خس‌خس‌کردن ضیا بیدار شدند و با مشاهده خون‌ریزی شدید وی از ناحیه ران پای چپ، بلافاصله با مرکز اورژانس تماس گرفتند و او را به بیمارستان منتقل کردند.


تیم پزشکی نیم‌ساعت بعد به پلیس خبر داد ضیا به‌دلیل شدت خون‌ریزی جان باخته است به این ترتیب پرونده قتل عمـد تشکیل شد و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. به این ترتیب تحقیق از سایر کارگران شاغل در ساختمان در حال ساخت‌وساز آغاز و مشخص شد ضیا از دو هفته پیش از مرگ به‌عنوان کارگر و نگهبان ساختمان مشغول به‌کار شده بود. نکته‌ای که مورد توجه کارآگاهان قرار گرفت این بود که ضیا پس از اخراج یکی از کارگران افغان ساختمان به نام «موسی» (١٨ساله) مشغول به‌کار شد.


کارآگاهان با بررسی فرضیه وقوع جنایت با انگیزه انتقام‌گیری، روز دوم اردیبهشت محل سکونت موسی را در خیابان نظام‌آباد شناسایی و او را دستگیر کردند. این جوان در اظهارات خود عنوان کرد مرتکب جنایت نشده است. او در حالی این ادعا را مطرح کرد که به گفته شاهدان، قبلا مقتول را تهدید کرده بود. موسی دراین‌باره ادعا کرد: «چون ضیا با اخراج من سر کار آمده بود فقط برای اینکه تلافی کنم، او را تهدید کردم اما هرگز کاری با او نداشتم». در شرایطی که موسی در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایت شده بود، سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی و به‌دست‌آمدن دلایل و مدارک مبنی‌بر حضور وی در محل قتل، بازجویی‌ها ادامه یافت و متهم بالاخره دو روز پیش به ارتکاب جنایت اعتراف کـرد. موسی در اعترافات خود به‌ کارآگاهان گفت: «به‌دلیل درگیری با مقتول، از محل کار خود اخراج شدم. زمانی که دیدم پس از اخراج من، مقتول به‌جای من استخدام شده است، مصمم شدم انتقام بگیرم».


متهم درباره علت واردکردن ضربات متعدد به پای مقتول نیز گفت: «تصمیم داشتم با ناقص‌کردن پای مقتول، کاری کنم که او دیگر نتواند راه برود و به همین علت از محل کارش اخراج شود و من نیز علاوه‌بر گرفتن انتقام، مجددا به سر کار خود بازگردم». متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت نیز توضیح داد: «ساعت دو بامداد روز حادثه از طریق داربست‌های نصب‌شده روی دیوار توانستم خود را به اتاق محل استراحت کارگران در طبقه دوم ساختمان برسانم. زمانی که به داخل اتاق رسیدم، مقتول همراه دو نفر دیگر از کارگران در حال استراحت بود. به‌آرامی خود را بالای سر ضیا رساندم و با ضربه‌ای شدید و ناگهانی روی سینه‌اش نشستم. در حالی‌که دهان ضیا را محکم گرفته بودم، چند ضربه چاقو به پایش زدم و پس از آن به‌سرعت از طریق همان راه ورودی از ساختمان خارج شدم».


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

 

 اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------