حمله خونین پلنگ به چوپان جوان دزفولی/ چوپان: یکی از همراهانم با بطری آب نجاتم داد



اخبار,اخبارحوادث ,حمله پلنگ وحشی در دزفو

چوپان نوجوان در حمله پلنگ وحشی در دزفول با سرنوشت دردناکی روبه‌رو شد.به گزارش دیده‌بان حیات‌وحش ایران، چهارشنبه گذشته یک چوپان نوجوان در منطقه سالندکوه در شمال استان خوزستان مورد حمله پلنگ قرار گرفته و بشدت مصدوم شد.

چوپان زخمی که فریدون قربانی نام دارد از ناحیه کمر دچار جراحات عمیقی شده و پس از این حادثه به بیمارستانی در دزفول منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفت.

قربانی در گفت‌وگو با کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول در تشریح ماجرا گفت: «ساعت ۱۰ صبح بود که گوسفندان را برای چرا به سالندکوه برده بودم، سر بلندی کوه بودم که صدایی شنیدم، برگشتم ببینم از کجاست که ناگهان با حمله پلنگ از پشت سر غافلگیر شدم. در حالی که پلنگ کمرم را گرفته بود یکی  از همراهانم به کمکم آمد، او با بطری آب به بدن پلنگ می‌کوبید تا مرا رها کند که بالاخره پلنگ مرا رها کرد»

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول با اشاره به اهمیت زیستگاه بکر سالند و کینوکوه گفت: با توجه به شرایط بکر و غنای زیستی این منطقه که از زیستگاه‌های زاگرس مرکزی به شمار می‌رود، این منطقه نیازمند حفاظت هرچه بیشتر و تعیین امنیت است.

فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: همچنین در راستای جلوگیری از هرگونه آسیب رساندن به پلنگ، جبران خسارات وارده به عشایر و دامداران آسیب‌دیده از ناحیه پلنگ و سایر وحوش ضروری است.


 اخبار  حوادث  -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------