پایان پرونده قتل زن باردار به دست برادرشوهر/اولیای دم از قصاص صرفنظر کردند



مردی ٢٠ آذر سال ٨٧ به مأموران پلیس خبر داد همسرش به قتل رسیده ‌است. او به پلیس گفت برای انجام کاری از شهر خارج شده ‌بود که دخترش با او تماس گرفت و گفت مادرش در را باز نمی‌کند و زمانی که خود را به خانه رساند، جسد همسرش را پیدا کرد.

 وقتی مأموران به دستور بازپرس ویژه قتل، جسد ماندانا -٢٥ساله- را به پزشکی‌قانونی منتقل کردند تحقیقات خود را از خانواده این زن ادامه ‌دادند و متوجه شدند این زن پنج ‌ماهه باردار بود. حمید -شوهر ماندانا- اختلاف با همسرش را از مأموران مخفی نکرد، اما بر بی‌گناهی خود در قتل همسرش تأکید کرد و گفت: «من با زنی به نام سارا رابطه داشتم و همسرم به همین دلیل با من درگیری‌های زیادی داشت.


 دو ماه قبل دخترمان حین بازی صدمه دید و فوت شد. از وقتی او را از دست دادیم رابطه‌ام با همسرم بدتر شد، اما در قتل او هیچ‌ نقشی نداشتم و به دلیل بارداربودنش سعی می‌کردم او را در آرامش نگه‌ دارم». تحقیقات مأموران ادعای این مرد را ثابت کرد و دوستانش تأیید کردند او زمان قتل خارج از شهر بود.


چندی بعد برادر حمید به نام حسین به پلیس مراجعه کرد و گفت همسر برادرش را به قتل رسانده‌ است. او ابتدا مدعی ‌شد حمید او را وادار به این کار کرده و گفته اگر ماندانا را به قتل نرساند خودش را می‌کشد.


متهم بعد از چند روز، اعتراف‌های قبلی‌اش را پس گرفت و گفت چون ماندانا زندگی او را به هم زده و باعث شده بود همسرش از او جدا شود تصمیم به قتل گرفت.


متهم گفت: «یک‌ ماه قبل نقشه قتل ماندانا را کشیدم، او با حرف‌ها و کارهایی که کرد باعث شد همسرم با من درگیر شود و بعد هم طلاق بگیرد و من هم به تلافی او را کشتم. در این قتل برادرم نقشی نداشت و اصلا در جریان ماجرا نبود». وقتی از همسر سابق متهم بازجویی شد، ادعای متهم را رد کرد و گفت: «شوهرم مرد بسیار خشنی بود، همیشه من را کتک می‌زد و اذیتم می‌کرد. چند ماه قبل ماندانا و شوهرش به مکه رفته و برای من به‌عنوان سوغات یک دستگاه برقی اپیلاسیون آورده‌ بودند، وقتی شوهرم این دستگاه را دید عصبانی شد و من را کتک زد و با ماندانا هم دعوا کرد؛ من قهر کردم و به خانه پدرم رفتم اما طلاق من ربطی به ماندانا نداشت و چون شوهرم خیلی کتکم می‌زد از او جدا شدم.


 شوهرم می‌گفت در کودکی از برادرانش خیلی کتک خورده و به همین دلیل هم بچه‌های آنها را اذیت می‌کرد». متهم در شعبه ٧٤ دادگاه وقت کیفری‌ استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای‌‌ دم به اتهام قتل ماندانا به قصاص نفس و درخصوص ازبین‌رفتن جنین پنج ماهه به پرداخت دیه محکوم شد. هرچند رأی صادرشده مورد تایید قرار گرفت، اما اولیای ‌دم ماندانا با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام رضایت کردند و خواستار دیه شدند که به این دلیل پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه چهار دادگاه کیفری شماره یک ارسال شده و متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود.


 اخبار حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------