باج‌گیری با فیلم سیاه



چهار پسر که با تهیه فیلم غیراخلاقی از دختری جوان از خانواده او اخاذی می‌کردند، بازداشت شدند.

دختری به‌نام فرناز چندی‌قبل با مراجعه به پلیس استان فارس علیه افرادی ناشناس به اتهام اخاذی شکایت کرد و گفت: «مدتی قبل فردی با من تماس گرفت و گفت فیلمی غیراخلاقی از من در اختیار دارد و اگر به او باج ندهم آن را تکثیر می‌کند. ابتدا این حرف را باور نکردم، اما تماس‌ها ادامه پیدا کرد و بالاخره مطمئن شدم این شخص از من در حالتی نامناسب فیلم تهیه کرده است. بعد از آن چاره‌ای جز تسلیم‌شدن نداشتم چون آبرویم در خطر بود و آن فرد می‌گفت قصد دارد فیلم را تکثیر کند. از آن به بعد تماس‌های تهدیدآمیز بیشتر و بیشتر شد تا اینکه درنهایت تصمیم به طرح شکایت گرفتم».


کارآگاهان بعد از آغاز تحقیقات متوجه شدند این فیلم در منزلی مسکونی تهیه شده است. به‌همین‌دلیل به بازجویی از فرناز پرداختند و فهمیدند فیلم مربوط به زمانی است که این دختر به خانه یکی از دوستان خود رفته بود. منزل این شخص شناسایی شد و مأموران بعد از دریافت حکم قضائی به آنجا رفتند.

 

آنها هنگام بازرسی خانه متوجه شدند آنجا به دوربین مداربسته مجهز است و این در حالی است که شاکی بدون اطلاع از این موضوع به منزل پسر جوان رفته بود. متهم که نیما نام دارد، بازداشت شد و در بازجویی‌ها اعتراف کرد با همدستی سه نفر از دوستانش این اخاذی را انجام داده است. نیما در اعترافاتش گفت: «از مدتی قبل برای اخاذی از فرناز نقشه کشیده بودم و همه کارها طبق برنامه پیش رفت. خانه را به دوربین مداربسته مجهز و سپس این دختر را به خانه‌ام دعوت کردم و از او فیلم گرفتم بعد از آن دوستانم با فرناز تماس می‌گرفتند و او را تهدید می‌کردند.

 

ابتدا فرناز تسلیم نشد و باور نمی‌کرد فیلمی در کار باشد، به همین دلیل نسخه‌ای از آن را برای خانواده‌اش فرستادیم و تهدید کردیم فیلم را در تمام شهر پخش خواهیم کرد. به‌این‌ترتیب، خانواده این دختر از ترس آبروریزی مجبور به تسلیم شدند و به ما باج می‌دادند. ما فکر می‌کردیم آنها از ترس آبروی‌شان هرگز شکایت نخواهند کرد، اما این پیش‌بینی نادرست از آب درآمد».مأموران در ادامه سه متهم دیگر این پرونده را نیز بازداشت کردند و همگی بعد از اعتراف به جرم خود با صدور قرار قانونی توسط بازپرس روانه زندان شدند تا به پرونده آنها رسیدگی و میزان مجازات‌شان مشخص شود.

 

 اخبار  حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------