شبیخون سارقان به کاروان عروسی



این روزها خبرهایی از شگرد جدید سارقان در سرقت از اموال مردم به گوش می‌رسد که نه تنها موجب تعجب شده بلکه انسان را به فکر می‌برد که اگر خلاقان این گونه سرقت‌ها ذهن خود را در مسیری غیر از ارتکاب اعمال مجرمانه معطوف می‌کردند، چه نابغه‌هایی می‌شدند.

به گزارش ایسنا منطقه مرکزی، مهمانان یک مراسم جشن عروسی در ساوه پس از پایان مراسم و در حالی که شب از نیمه‌گذشته و برای استراحت آماده می‌شدند، گرفتار شبیخون سارقان شده و مقداری از طلا، جواهرات و نیز وجوه نقد آنان به سرقت رفت.

شگرد سارقان برای ارتکاب این نوع سرقت به ظاهر ساده اما فریبنده، از زمانی آغاز می‌شود که به گفته صاحب منزل مورد سرقت قرار گرفته، عده‌ای موتورسوار اقدام به مشایعت کاروان عروسی و خودروی حامل عروس و داماد کرده و با شناسایی میهمانان عروسی و محل استقرار شبانه آنان، نقشه خود را عملی کردند.

مالباختگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به بیان جزئیات این شگرد جدید سارقیان پرداختند و به موتورسواران مشایعت‌کننده کاروان عروسی مظنون بودند.

یکی از مالباختگان که از اقوام خانواده داماد بود، گفت: ساعت حدود سه بامداد بود که مهمانان برای استراحت آماده می‌شدند و به دلیل خستگی ناشی از مراسم عروسی زود خواب‌شان می‌برد.

علی مطهری افزود: به دلیل این که حدود 40 نفر از مهمانان در یک منزل مستقر شده و بعضی از آنان برای اولین بار بود که با یکدیگر آشنا می‌شدند، لذا سارقان از این موقعیت استفاده کرده و پس از به خواب رفتن آنان وارد منزل می‌شوند.

وی ادامه داد: سارقان هم شلوارهای مردانه مهمانان را با خود به سرقت بردند و هم طلا و جواهرات موجود در کیف‌های زنانه مهمانان را دستبرد زدند.

مطهری افزود: سارق در حین سرقت از طبقه‌ای که زنان در آن در حال استراحت بودند، پای یکی از مهمانان را لگد می‌کند و او از خواب پریده و سارق معذرت‌خواهی می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود تا مهمان فکر کند صاحبخانه است و برای برداشتن رختخواب آمده است، اما سارق از ترس لو رفتن فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و به طبقه پایین می‌رود.

به گفته وی، در جریان این سرقت بالغ بر 150 میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهرات به سرقت می‌رود و مالباختگان که برای ادای فریضه صبح از خواب برمی‌خیزند با ابراز تعجب از این شگرد سارقان، از طریق تماس با پلیس 110 مراتب را به نیروهای انتظامی انعکاس می‌دهند.

بنابر اظهارات مالباختگان با گذشت بیش از 24 ساعت از وقوع این سرقت و با وجود مراجعه ماموران انتظامی به محل وقوع سرقت و تنظیم صورت‌جلسه، تاکنون اقدام عملی برای دستگیری سارقان انجام نشده و حتی از شاکیان نیز برای تشکیل پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی دعوت بعمل نیامده است.
 
 اخبار  حوادث  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------