سارقان بنزهای پایتخت با شلیک تیر پلیس تسلیم شدند/ سرکرده سابقه‌دار باند با 600 گرم شیشه به زندان بازگشت



خلافکاران سابقه داری که با سرقت خودروهای بنز خارجی مدل قدیمی در سطح شهر تهران اقدام به اوراق نمودن آنها و فروش مجزای قطعات می کردند، در 8 ساعت عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،برابر گزارش های دریافتی مبنی بر اینکه چند نفر سارق حرفه‌ای با تشکیل باندی اقدام به سرقت خودروهای بنز خارجی مدل قدیمی در سطح شهر تهران نموده و سپس خودروها را به سوله ای در محدوده خاورشهر منتقل و پس اوراق نمودن اموال آنها را بصورت مجزا به فروش میرسانند،عوامل کلانتری 177خاور شهر اقدام به تحقیقات نامحسوس در جهت شناسایی سارقان و مکانی که خودروها را اوراق می کنند، نمودند.

در ادامه با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش فراوان در ساعت 09:00 بیستم تیرماه مکان مورد نظر واقع در محدوده خیابان توکل شناسایی كه بصورت نامحسوس در محل حاضر و مشاهده گردید دو دستگاه خودرو بنز مدل1978 به رنگ قرمز و سبز جلوی سوله پارک و درب سوله نیز قفل بوده و کسی در محل نبوده است.

طی استعلام بعمل آمده مشخص گردید خودرو ها دارای سابقه سرقت از کلانتری 127 نارمک و کلانتری 147 گلبرگ هستند و چند دستگاه خودرو بنز نیز داخل سوله بوده است.

در تحقیقات بعمل آمده از چند نفر از کسبه، اعلام داشته اند متهمان که هویت آنان را نمی دانستند صبح ها به جهت شناسایی نشدن به سوله مراجعه نمی کنند و بعد از ظهر به سوله مراجعه و تا آخر شب خودروهای سرقتی که به محل انتقال داده شده است اوراق کرده و اموال آنها را بصورت مجزا به فروش می‌رسانند.

در ادامه عوامل تجسس کلانتری محدوده را به صورت نامحسوس تحت پوشش قرار دادند تا اینکه ساعت 18:00 بیستم تیرماه با 8 ساعت عملیات تعقیب و مراقبت در محل مشاهده گردید دو نفر سارق با یکدستگاه خودرو بنز شیری - قهوه ای به موقعیت سوله مراجعه کردند که بلافاصله کلیه عوامل بصورت ضربتی وارد عمل شده و قصد دستگیری متهمان را داشته که یکی از متهمان با به جا گذاشتن خودرو بصورت پیاده پا به فرار در بیابانهای اطراف گذاشت.

در تعقیقب و گریز ماموران چندین نوبت به وی دستور ایست داده شد که توجهی ننموده و به فرار ادامه داد که طبق قانون به کارگیری سلاح جهت متوقف نمودن متهم، اقدام به شلیک یک تیرهوایی با سلاح کلت کمری شد و متهم به ناچار خود را تسلیم و نسبت به دستگیری وی اقدام و متعاقبا متهم دیگر نیز دستگیر گردید.

در بازرسی از داخل خودرو ،همراه متهمان مقدار تقریبی 600گرم مواد مشکوک به شیشه به همراه یک عدد ترازوی توزین دیجیتال مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

در ادامه با استفاده از کلیدی که همراه متهم ردیف اول بوده اقدام به باز کردن درب سوله نموده که داخل سوله نیز سه دستگاه خودرو كه همگی فاقد پلاک به ترتیب 2 دستگاه بنز 250 و یک دستگاه خودرو بنز220سفید شیری کشف گردید و یکسری از وسایل خودرو ها نیز باز و اوراق شده بودند و سه عدد موتور خودورهای بنز و موتور خودرو پراید کشف گردید و نیز در بازرسی از داخل سوله لوازم اوراق شده خوردوهای و یکسری لوازم خرد دیگر نیز کشف گردید.

در تحقیقات بعمل آمده از متهمان اعتراف نمودند با همکاری فردی به نام "منصور" که ساکن محدوده بلوار نبرد می باشد خودروهای عموما بنز را سرقت و به سوله آورده و شبها اقدام به اوراق نمودن خودروها نموده و سپس اموال را به فروش میرساندند.

سرهنگ رضا بستو جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت:در تحقیقات مشخص گردید متهم دارای سوابق زیادی در زمینه سرقت خودرو و لوازم خودرو و کیف قاپی می باشد و چندین سال در زندان بوده است و مدت یکسال و نیم می باشد که آزاد گردیده است که متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل پایگاه نهم آگاهی شهر ری گردیدند.

 

 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------