دزد حرفه‌ای از زندان گاوصندوق سرقت می‌کرد



دزد حرفه‌ای که به اتهام جرایم مختلف به 115 سال زندان محکوم شده، از داخل زندان شبکه بزرگ سرقت گاوصندوق در تهران را هدایت می‌کرد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از چندی پیش با شکایت مردی در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران درباره سرقت خانه اش در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. با تحقیق از شاکی مشخص شد او و خانواده اش پس از بازگشت از مهمانی، دیده اند قفل درورودی خانه تخریب شده و همه جا به هم ریخته و 300 میلیون تومان پول و طلا از داخل گاو صندوق سرقت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس علی شاهنگیان، تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا این که 10 نفر دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت اموال قیمتی خانه هایشان و نیز گاوصندوق های 200 تا 500 کیلویی که حاوی پول، طلا و اسناد خانه، خودرو و مدارک هویتی بوده، خبر دادند. ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت ها و بررسی موضوع متوجه شدند شیوه سرقت ها یکی بوده و اغلب در نیمه شب رخ داده است.

جستجو ها ادامه داشت تا این که هفته گذشته ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد از کارت بانکی آخرین مالباخته که در جریان سرقت خانه اش ناپدید شده بود، پولی برداشت و به حساب یک زندانی واریز شده است. همین سرنخ کافی بود که ماموران احتمال دهند مرد زندانی ارتباطی با این سرقت های سریالی دارد. در این مرحله با هماهنگی قضایی مرد زندانی به پلیس آگاهی منتقل شد. از سوی دیگر تحقیقات مشخص کرد، این متهم محکومیت 115 ساله دارد و ازچندی پیش پول های کلانی به حساب وی واریز و برداشت شده است.

مرد زندانی که راز واریز پول به حسابش را فاش شده می دید، در بازجویی گفت: به اتهام تشکیل باندهای سرقت، زورگیری، کیف قاپی و ربودن یک فرد با انگیزه اخاذی میلیاردی از خانواده اش دستگیر و زندانی شدم. بابت همه جرایمی که مرتکب شده بودم، به حبس های طولانی مدت محکوم شدم که در مجموع 115 سال می شد. برای کم شدن دوره محکومیتم تصمیم گرفتم پول مالباختگان را به آنها برگردانم. به همین دلیل باند سرقت تشکیل داده و از داخل زندان آن را هدایت می کردم.

متهم افزود: با دوستانی که پیش ازاین با آنها در زندان آشنا شده بودم و با پایان یافتن محکومیت هایشان آزاد شده بودند، تماس گرفتم و از آنها خواستم با سرقت از خانه های مردم، پولی به دست بیاورند و در اختیار من قرار دهند تا بتوانم طلب مالباختگان را پرداخت و شاید فرصت آزادی پیدا کنم. من نقشه سرقت ها را در زندان طراحی می کردم و پنج همدستم طبق آن، عمل می کردند.

با اعتراف سرکرده این باند، چهار همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و دو روز پیش در جریان عملیات های جداگانه پلیس، دستگیر شدند.

متهمان با دستور قضایی بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری آخرین عضو باند که جانشین سرکرده باند و مهره کلیدی برای اجرای دزدی های سریالی خانه های شهروندان تهرانی در شمال غرب و شمال بود، ادامه دارد.


  اخبار حوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------