نقض حكم اعدام مرد همسركش برای تایید سلامت روانی متهم/ قاتل: همسرم طلاق توافقی را نپذیرفت، او را کشتم



مرد جوانی كه همسر خود را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور برای تایید سلامت روانی به كمیسیون پنج نفره پزشكی قانونی فرستاده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوم خرداد سال 93 ماموران پلیس كرج در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند که تحقیقات نشان داد كه زن جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه شوهر این زن به عنوان مظنون دستگیر شد و در بازجویی های به قتل همسرش اعتراف كرد.

وی به ماموران گفت: من 14 سال با همسرم زندگی كردم ولی اختلافات زیادی با او داشتم. تا جاییكه تصمیم به جدایی گرفتم. برای همین به همسرم گفتم بیا توافقی از هم جدا شویم. ولی او قبول نكرد. چند ماهی با او سر این موضوع درگیر بودم تا اینكه روز حادثه به او گفتم هر طور شده باید بیایی و توافقی از هم جدا شویم. ولی باز هم قبول نكرد، برای همین عصبانی شدم و او را كشتم.

با اعتراف این مرد پرونده وی با صدور كیفرخواست به شعبه 71 سابق دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم در این شعبه محاكمه شد ولی خودش را به دیوانگی زد و گفت كه مشكل روانی دارد. برای همین هیات قضایی برای تایید سلامت روانی وی او را به پزشكی قانونی فرستادند.

پزشكی قانونی نیز سلامت روانی متهم را تایید كرد و این مرد بار دیگر در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری قرار گرفت.

در این جلسه فرزندان مقتول اعلام رضایت كردند ولی پدر و مادر مقتول درخواست قصاص كردند، به همین دلیل متهم كه باز هم ادعا می كرد سلامت روانی ندارد، پس از محاكمه به قصاص محكوم شد.

صبح روز گذشته این حكم در دیوان عالی كشور نقض شد و قضات دیوان خواستار تایید سلامت روانی متهم از سوی كمیسیون پنح نفره پزشكی قانونی شدند.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------