پایان فرار یک میلیاردی گروگانگیر از زندان



مرد زندانی که با وثیقه یک میلیاردی مرخصی گرفته بود، ریاست باند سرقت تجهیزات کشاورزی در جویبار را برعهده داشت.

این دزد حرفه‌ای که به اتهام‌های مختلف در یکی از استان‌های شرقی کشور بازداشت و زندانی شده بود، قرار وثیقه یک میلیاردی صادره از سوی قوه قضائیه را پرداخت کرده و با گرفتن مرخصی فراری شد. پلیس جویبار برای به دست آوردن ردی از این دزد وارد عمل شد. بررسی این سرقت‌های سریالی از سوی مأموران پلیس جویبار حکایت از آن داشت که سرقت‌ها از سوی یک گروه و با شیوه‌ای مشابه انجام گرفته است.

در همین راستا تحقیق از مالباختگان نیز حکایت از آن داشت که این دزدی‌ها در ساعات پایانی شب یا ابتدای روز انجام گرفته است. با توجه به این یافته‌ها مأموران پلیس جویبار تجسس‌های گسترده‌ای را برای ردیابی عامل یا عاملان سرقت‌ها آغاز کردند. آنان در نخستین مرحله از اقدامات خود با تله‌گذاری برای دزدان، به صورت نامحسوس برخی از نقاطی را که احتمال داده می‌شد سرقت بعدی در این مکان‌ها انجام گیرد تحت مراقبت‌های خود درآوردند. اقدامات پلیس هر روز با شدت بیشتری برای به دام انداختن ودستگیری دزدان در حال انجام بود تا اینکه با دستگیری یک دزد سیم برق راز این سرقت‌ها فاش شد.

سرهنگ «رضا‌زاده گنجی» فرمانده پلیس جویبار مازندران، درباره ماجرای بازداشت این دزد حرفه‌ای گفت: در پی وقوع چند سرقت از کشاورزان و سیم برق در سطح شهر جویبار موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند، همه سرقت‌ها در ساعات اولیه روز و پایانی شب اتفاق افتاده و شگرد دزدان در سرقت تجهیزات کشاورزی و سیم برق مشابه هم است. فرمانده پلیس جویبار خاطرنشان کرد: مأموران در ادامه باتقویت گشت‌های انتظامی و انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، دزد سیم برق به نام«مرتضی» را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه این شخص را دستگیر کنند.

سرهنگ رضازاده افزود: مأموران در ادامه دریافتند، این مرد زندانی فراری بوده و در سال گذشته به علت شرارت و گروگانگیری توسط دستگاه قضایی استان خراسان رضوی به زندان محکوم شده بود که بعد از گرفتن مرخصی با وثیقه یک میلیاردی اقدام به فرار از زندان کرده است. فرمانده پلیس جویبار گفت: این شرور با ایجاد باند در ساعت‌های اولیه صبح با استفاده از تپانچه قلابی اقدام به سرقت سیم برق و تجهیزات کشاورزی می‌کرد که در این ارتباط دو مالخر شناسایی و دستگیر شدند و از آنان چهار موتور پمپ کشاورزی به دست آمد.


تحقیقات درباره سایر اقدامات تبهکارانه این مرد شرور و ردیابی همدستانش ادامه دارد.


 اخبار حوادث  - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------