دو نوجوان در کردستان قربانی انفجار مین شدند



براثر انفجار مین در عصر دوشنبه در نزدیکی روستای «لنگریز» از توابع شهرستان سروآباد در استان کردستان یک پسر 13 ساله کشته و یک پسر 12 ساله دیگر نیز به شدت زخمی شد.

به گزارش ایرنا، این انفجار حوالی ساعت 18 عصر دوشنبه در یک پاسگاه متروکه مربوط به دوران جنگ تحمیلی در نزدیکی روستای لنگریز سروآباد به وقوع پیوست.

رییس شورای مرکزی بخش سروآباد شامگاه دوشنبه با تایید خبر این انفجار به خبرنگار ایرنا، گفت: این دو پسر بچه که در حال چرای دام بودند در حین گذر از نزدیکی پاسگاه متروکه براثر برخورد با مین دچار حادثه شدند و یکی از آن ها در دم جان باخت و دیگری نیز به شدت زخمی شد.

به گفته «هادی خدامرادی» حال پسربچه زخمی نیز وخیم و احتمال زنده ماندن آن کم است.
او اضافه کرد: این دو پسر بچه اهالی روستای «بیساران» هستند و برای چرای دام به این منطقه آمده بودند.

او اظهار کرد: متاسفانه علامت هشدار دهنده دال بر اینکه در این پاسگاه مخروبه قدیمی مین وجود دارد مشاهده نمی شود و باید آن را به وسیله سیم خاردار و یا علایم مشخص می کردند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین راس حیوان در این پاسگاه قربانی انفجار مین شده اند گفت: اگر فکری به حال پاکسازی این پاسگاه نشود احتمال دارد قربانیان بیشتری بگیرد.

خدامرادی از مسوولان استان کردستان خواست نسبت به نصب علایم هشدار دهنده در این پاسگاه ها که آلوده به مین هستند اقدام و هرچه سریعتر نسبت به پاکسازی این گونه مناطق اقدام کنند.


استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در دوران جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و اکنون مین و ابزار آلات جنگی باقی مانده از دوران جنگ همچنان قربانی می گیرد


اخبار  حوادث  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------