کلاهبردار‌ حرفه‌ای به پدرزنش هم رحم نکرد



خواننده جوان که با جعل عنوان کارمند اداره گمرک، مردم را به بهانه فروش خودروهای مدل بالا فریب داده و از آنها کلاهبرداری صد میلیونی کرده بود، دستگیر شد.

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز و ارائه شکایتی عنوان کرد: یک روز برای واریز پول به حساب دوستم به بانکی در کرج رفته بودم، در آنجا با مردی آشنا شدم که مدعی بود کارمند اداره گمرک است و با توجه به سهمیه ای که از طریق اداره اش به او تعلق گرفته، می تواند خودروی مدل بالایی بخرد، اما خودش خودرو دارد و نیازی به خودروی جدید ندارد. در جریان گفت وگو با یکدیگر زمانی که متوجه شد من قصد خرید خودرو دارم به من پیشنهاد کرد پنج میلیون تومان بابت ثبت نام خودرو به او بدهم تا وی آن را به صورت قسطی برایم از محل کارش بخرد.

شاکی خاطرنشان کرد: پس از آن چندبار دیگر با او ملاقات کردم و حتی او مقابل اداره گمرک با من قرار گذاشت که دیگر مطمئن شدم او کارمند آنجاست. با اعتماد به وی مبلغ درخواستی اش را به حسابش واریز کردم، اما با گذشت یک ماه خبری از تحویل خودرو نشد. تلفن همراهش را هم خاموش کرده و پاسخگو نبود. برای یافتن وی به اداره گمرک رفتم که بعد از جستجوی فراوان متوجه شدم او عنوان کارمند اداره گمرک را جعل کرده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جستجو برای یافتن مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت هایی را از مرد کلاهبردار مطرح کردند. در این مرحله ماموران مخفیگاه های احتمالی او را زیر نظر گرفته بودند که مردی با حضور در پلیس آگاهی از متهم شکایت کرد و اطلاعات جدیدی از او در اختیار پلیس قرار داد.

وی در اظهاراتش گفت: متهمی که پلیس در تعقیبش است دامادم است و دو ماه قبل دخترم را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته است. او حتی سر مرا هم کلاه گذاشته و 14 میلیون تومان بابت خرید خودروی مدل بالا با شرایط اقساطی از من گرفت.

جستجوها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که روزهای پایانی هفته گذشته زمانی که وی مخفیانه و با چهره ای گریم شده برای دیدار مادرش به منطقه کیانمهر رفته بود، شناسایی و توسط پلیس دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد تاکنون بیش از یکصد میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده اما بررسی های پرونده نشان می داد او مبالغ بیشتری کلاهبرداری کرده است. بنابراین تصویر متهم بدون پوشاندن چهره به خواست حسن علائی، دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 کرج در استان البرز در روزنامه چاپ می شود تا چنانچه افرادی در دام این مرد کلاهبردار گرفتار شده اند، با حضور در دادسرا یا پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز، از این متهم شکایت کرده یا پرونده هایشان را پیگیری کنند.

گفت وگو با متهم
پیش از آغاز کلاهبرداری هایت چه کار می کردی؟
من خواننده و نوازنده بودم و از این راه هزینه زندگی خود و همسرم را تامین می کردم. شرایط زندگی ام خوب بود اما مشکلاتم از آنجا شروع شد که خودم در دام دو کلاهبردار افتادم. می خواستم خودروی مدل بالایی را بخرم که دو نفر از دوستانم فریبم داده و 90میلیون تومان که همه سرمایه ام بود را از من گرفتند بی آن که خودرویی به من تحویل دهند. پس از فرار آنها متوجه شدم این دو نفر ده ها نفر دیگر را نیز مثل من فریب داده و کلاهبرداری کرده اند. با فرار آنها مشکلات مالی ام بیشتر شد. همسرم دیگر حاضر به ادامه زندگی با من نبود. بنابراین تصمیم گرفتم با همان شیوه ای که قربانی شدم، کلاهبرداری کنم.

با پول هایی که از راه کلاهبرداری به دست آوردی چه می کردی؟
اوایل چون همسرم از وجود این پول ها خبری نداشت مبلغی از آن را به او می دادم تا خریدهای خانه را انجام دهد و با آن هزینه زندگی مان را تامین می کردم. همچنین برخی از این پول ها را به حساب عمویم واریز می کردم و قرار بود او پول ها را پس از چند روز به حسابم واریز کند اما او مرا فریب داده و پول ها را برای خودش برداشت.

چرا از پدر زنت کلاهبرداری کردی؟
خواستم با این کار او را مجبور کنم برای این که به پولش برسد، همسرم را به خانه بازگرداند، اما همسرم با اطلاع از این موضوع در دادگاه خانواده درخواست طلاق داد.

 

 اخبار  حوادث  -  جام  جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------