سگهای وفادار، صاحب خود را از دست پلنگ گرسنه نجات دادند



دامدار سوادکوهی وقتی از سوی یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت، وفاداری سگ‌هایش را به چشم دید.در حالی که زیر چنگال‌های تیز پلنگ وحشی با مرگ فاصله کمی داشت، سگ‌هایش به دوئلی نابرابر با حیوان درنده پرداخته و او را نجات دادند.این حادثه در منطقه جنگلی ترز لفور شهرستان سوادکوه شمالی رخ داد و هنگامی که مرد دامدار برای سرکشی به حیواناتش رفته بود از سوی پلنگ درنده مورد حمله غافلگیرانه قرار گرفت.

رضا دامدار 46 ساله که بطور معجزه‌آسایی از چنگال پلنگ وحشی گریخته است لحظات دلهره‌آور این رخداد را تشریح می‌کند.وی که در جریان حمله پلنگ قوی هیکل بشدت مجروح شده و اکنون در بیمارستان است در این باره گفت: نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه 14 مرداد ماه سال جاری بود که بعد از نماز متوجه سر و صدایی در محل نگهداری حیوانات شدم.احساس کردم حیوانات از چیزی ترسیده‌اند. هوا هنوز کاملاً روشن نشده بود. آرام به طرف محل نگهداری حیوانات رفتم هنوز چند قدمی با آنجا فاصله داشتم  که ناگهان ضربه سنگینی به پشتم خورد. تعادلم به هم خورده و روی زمین افتادم. پیش از آنکه فرصت عکس‌العملی داشته باشم چنگال‌های تیز حیوان وحشی در بدنم فرو رفت. حیوان درنده غرشی کرد که بند دلم آب شد. با وجود اینکه حیوان وحشی خیلی قوی بود  و می‌دانستم که امکان مقابله با او را ندارم اما تصمیم گرفتم با او بجنگم.

 

نمی‌خواستم براحتی تسلیم مرگ شوم. در عین حال با داد و فریاد شروع به کمک خواهی کردم.از نجات یافتنم ناامید شده بودم و انرژی بدنم در حال تحلیل رفتن بود، دو سگ گله پارس‌کنان به کمکم آمدند. حیوان وحشی با دیدن سگ‌ها مرا رها کرده و با آنها به جدال پرداخت. از فرصت به دست آمده استفاده کرده و فرار کردم. جنگ سگ‌ها و پلنگ وحشی چند دقیقه‌ای طول کشید. دقایقی بعد پلنگ با مجروح کردن یکی از سگ‌ها پا به فرار گذاشت.دامدار زخمی که در بیمارستان شهدای زیرآب بستری است، ادامه داد: در حالی که بشدت مجروح شده بودم، به کمک همسر و همسایه‌ام به بیمارستان منتقل شدم.دکتر مهسا محسنی پس از انجام عمل جراحی گفت: حال عمومی این بیمار رضایت بخش است، این دامدار از ناحیه دو پا و یک دست مجروح شد.


شایعات در سوادکوه
حمله پلنگ به این دامدار در سوادکوه شایعه رها‌سازی پلنگ باغ وحش در جنگل‌های سوادکوه را بر سر زبان‌ها انداخته است اما ‌ مسئولان اداره حفاظت محیط‌‌زیست این شهر چنین اتفاقی را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند: پلنگ باغ وحش توان زندگی و شکار در طبیعت را ندارد و نمی‌تواند خود را سیر کند و از خطرات محافظت شود.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سوادکوه با اشاره به زمینه‌های حضور پلنگ در مناطق مسکونی به بیان ابعاد مختلف آن پرداخته است.

 

ابراهیم فلاحی با اشاره به وقوع حمله پلنگ به دامدار سوادکوهی در روستای ترز شهر سوادکوه‌شمالی به وجود چهار منطقه حفاظت ‌شده و دو منطقه شکار‌ ممنوع لفور سوادکوه‌ شمالی و آریم سوادکوه اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر هیچ گزارشی از حمله پلنگ به انسان برای تأمین غذا گزارش نشده و در صورتی که پلنگ غافلگیر یا از طرف انسان یا حیوان تحریک شود یا دارای فرزند باشد به اطرافیان حمله می‌کند.وی با اشاره به حادثه روستای ترز و متواری شدن پلنگ با پارس سگ گله افزود: سگ گله در حدی نیست که سبب متواری شدن پلنگ شود و این حیوان در شرایطی تحت فشار بود که متواری شد. 

 

اخبار حوادث  -  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------