این مرد در سایت همسریابی، از زنان دزدی و کلاهبرداری می کرد/ متهم را شناسایی کنید



رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری مردی که با سوءاستفاده از سایت‌های همسریابی و قرار ملاقات با متقاضیان ازدواج با شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت طلا و جواهرات‌شان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره گفت: چندی پیش زنی حدود 34 ساله با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری مردی که در یکی از سایت‌های همسریابی با وی آشنا شده بود، خبر داد.

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری


وی با بیان اینکه این موضوع ثبت شده و پس از تشکیل پرونده اولیه رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: شاکی در اظهارات خود به کاراگاهان گفت که پاییز سال گذشته در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی آشنا شده و با توجه به اینکه سن و سال و ویژگی‌هایش نزدیک به خود می‌دیده، رابطه میان آنان از طریق ابزارهای مجازی آغاز شده و با گذشت چند ماه در تیرماه امسال با این مرد قرار ملاقات حضوری گذاشته است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اظهارات شاکی، ادامه داد: این زن در یکی از کافی شاپ‌های تهران با مرد مذکور قرار گذاشته وی نیز در اظهارات خود ادعا کرده که در بازار طلا از افراد نامدار است و با کشور آلمان در زمینه طلا و جواهر همکاری دارد.

کاکوان با بیان اینکه این زن به ملاقات کلاهبردار رفته و بعد از دقایقی بحث به کیفیت طلاهای وی رسیده است، گفت: متهم در اقدامی به این زن گفته که طلاهایش کهنه شده و اگر مایل باشد می‌تواند جعبه‌ای را در اختیارش گذاشته که با انداختن جواهراتش درون آن پس از یک هفته درخشندگی و زیبایی را به آنها بازگرداند.

وی ادامه داد: این زن نیز فریب اظهارات مرد جوان را خورده و جواهراتش را در همان جا در اختیار وی قرار می‌دهد و آن مرد نیز ظاهرا جواهرات را درون جعبه انداخته و به گفته مال باخته، او حتی صدای انداخته شدن طلاها به درون جعبه را نیز شنیده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: یک هفته بعد این زن در حالیکه قصد داشته جواهراتش را از درون جعبه خارج کند متوجه شده که درون جعبه تنها چند میخ زنگ زده قرار دارد و خبری از طلاهای چند میلیون تومانی‌اش نیست و به همین دلیل به پلیس مراجعه کرده و موضوع را گزارش کرده است.

کاکوان با بیان اینکه پلیس وارد عمل شده و از طریق مهندسی معکوس و اقدامات پلیسی این مرد را شناسایی و در عملیاتی دستگیر کرد، گفت: وی که حدود 45 سال سن دارد در بازجویی‌های پلیس فتا به دو فقره کلاهبرداری از زنان در سایت همسریابی اعتراف کرد، اما ماموران ما در بازرسی از سیستم‌های رایانه‌ای وی، 64 فقره کلاهبرداری و اطلاعات این چنینی کاربران را کشف کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به کشف این اطلاعات احتمال اینکه افراد دیگری نیز قربانی این مرد شده باشند، وجود دارند. از این رو با دستور مقام قضایی تصویر بدون پوشش متهم منتشر شده تا شهروندانی که بدین شیوه و از سوی این فرد مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفتند به پلیس مراجعه کنند.

به گفته رییس پلیس فتای تهران بزرگ، این متهم که برابر تحقیقات اولیه دانشجوی انصرافی رشته نرم افزار است هم اکنون تحت بازجویی و تحقیق قرار دارد و پس از آن پرونده‌اش برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهد شد.

 اخبار  حوادث -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------