جنایتکار شهرری به قتل به پیرزن تنها اعتراف کرد/ قاتل مستأجر سابق خانواده قربانی بود + عکس



مستاجر خلافکاری که برای تصاحب تعدادی النگو دست به جنایت مرگبار زده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 10:30 مورخه 25/03/1394 کشف جسد خانمی 65 ساله از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 131 شهرری اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری در محل و تأیید خبر ، تیم های بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر شدند ؛ در همان بررسی های مقدماتی وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی قسمت های مختلف بدن متوفیه مشخص ، علت مرگ به خاطر انسداد شریان تنفسی گردن اعلام و نهایتا وجود آثار تخریب بر روی درب ورودی ساختمان ( یک ساختمان دو طبقه قدیمی که متوفیه و همسرش در طبقه اول آن زندگی می کرد و طبقه دوم آن نیز از حدود چهار ماه پیش توسط مستأجر تخلیه شده بود ) از سوی کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفت .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات دختر مقتوله :
دختر مقتوله که در زمان مراجعه به منزل مادرش با جسد وی روبرو شده بود ، در خصوص نحوه کشف جسد به کارآگاهان گفت : " قرار بود تا امروز برای انجام خرید ، به همراه مادرم به بازار برویم ؛ به همین به درب منزل مادرم واقع در خیابان صمدی مراجعه کردم . هرچقدر زنگ خانه را زدم ، مادرم جواب نداد ؛ پاسخگوی گوشی تلفن همراه و همچنین تلفن خانه نیز نبود !! این در حالی بود که ما برای ساعت 10:00 آنروز برای رفتن به بازار با یکدیگر قرار گذاشته بودیم ؛ به ناچار و با کمک یکی از بچه های محل ، درب حیاط را باز کرده و خودم وارد خانه شدم . زمانیکه وارد ساختمان شدم ، متوجه باز بودن درب ورودی شدم !! به سرعت خود را به داخل خانه رساندم که ناگهان با جسد مادرم در داخل اتاق خواب روبرو شدم که بلافاصله با پدر و برادرم تماس گرفته و موضوع را به او اطلاع دادم و ... " .

دختر مقتوله در ادامه اظهارات خود و در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص سرقت احتمالی از منزل مادرش نیز به کاراگاهان گفت : "مادرم تعداد زیادی دستبند و النگو به دست داشت که هیچکدام از آنها در داخل دستانش نبود " . 

اخبار,اخبارحوادث,جنایت


اظهارات همسر مقتوله :
همسر مقتوله نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "طبق روال هر روز ، ساعت 05:00 برای رفتن به محل کار از خانه خارج شدم ؛ در محل کار خود بودم که دخترم با من تماس گرفت و موضوع مرگ مادرش ( همسرم ) را به من اطلاع داد ؛ زمانیکه به خانه رسیدم ، مأمورین کلانتری در محل حضور داشتند و اعلام کردند که همسرم به قتل رسیده است " .

همسر مقتوله پس از اطلاع از موضوع سرقت طلا و جواهرات همسرش ( به ارزش بیش از 15 میلیون ) ، به کارآگاهان گفت : " تا حدود چهار ماه پیش ، فردی به هویت محمد . ط ( متولد 1357 ) به عنوان مستأجر در طبقه دوم محل سکونت ما ( من و همسرم ) زندگی می کرد تا اینکه از طریق تعدادی از همسایگان و اهالی محل به ما اطلاع شده شد که این شخص دارای سابقه در زمینه سرقت است ؛ به همین علت بلافاصله با او تسویه حساب کرده و بعد از آن دیگر از وی خبری ندارم " .

دستگیری قاتل :
با توجه به اظهارات همسر مقتوله ، دستگیری "محمد . ط" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که محل سکونت جدید وی در شهرستان کرج می باشد ؛ با مراجعه به این محل ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همزمان با زمان وقوع جنایت ، محمد نیز بنا بر اظهارات صاحبخانه اش نسبت به جابجایی محل سکونت خود اقدام کرده است .

در ادامه اقدامات پلیسی ، سرانجام آخرین مخفیگاه محمد در شهرستان کرج شناسایی و کارآگاهان در مورخه 07/05/1394 اقدام به دستگیری وی کردند .

در شرایطی که محمد در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب و یا اطلاع از جنایت  شده بود ، نهایتا در مورخه 15/05/1394 لب به بیان حقیقت گشود و به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت اعتراف کرد .

محمد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " مدتی بود که بدهکار بودم ؛ با اطلاع دقیق از چگونگی حضور مقتوله و همسرش در خانه شان ، زمان خروج همسر مقتوله از خانه ، اطلاع دقیق از وضعیت مالی و نهایتا نحوه باز کردن درب ورودی ساختمان بدون داشتن حتی کلید در ورودی ، تصمیم به سرقت گرفتم ؛ در مورخه 25/03/1394 و پس از خروج همسر مقتوله از خانه به همان شیوه ای که چندین بار در زمان سکونت در آن خانه به عنوان مستأجر اقدام به باز کردن در خانه کرده بودم ، به آرامی وارد طبقه اول شدم ؛ مقتوله در داخل اتاق خواب در حال استراحت بود که ناگهان متوجه طلا و جواهرات داخل دستانش شدم " .

محمد در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : " به قصد سرقت ، خود را به بالای سر مقتوله رسانده و پتوی روی تخت را بر روی صورت مقتوله انداختم تا مرا شناسایی نکند اما با این وجود مقتوله پتو را از روی صورتش کنار کشید و مرا مورد شناسایی قرار داد . دیگر تصمیم به قتل گرفتم ؛ برای همین تکه پارچه ای را به دور گردن مقتوله انداخته و او را به قتل رساندم ؛ [ پس از ارتکاب جنایت ] تمامی طلا و جواهرات مقتوله را سرقت کرده و با مراجعه به یکی از طلافروشی های در منطقه شهرری ، تمامی آنها را فروختم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، محل فروش طلاها در یک طلافروشی در منطقه شهرری شناسایی و تمامی طلا و جواهرات مسروقه کشف شد .

سرهنگ آریا حاجی زاده ، در پایان این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر  نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------