خودکشی گروگان میلیاردی در مخفیگاه آدم‌ربایان



مرد جوان که دو ماه در اسارتگاه آدم‌ربایان میلیاردی زندانی بود، وقتی راهی برای فرار پیدا نکرد خود را در اسارتگاهش حلق‌آویز کرد. پس از افشای این ماجرا ماموران متهمان را در همدان و قم دستگیر کردند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده دوم اردیبهشت سال گذشته و با شکایت خانواده ای در رابطه با ربوده شدن پسر جوان خانواده به نام مهدی توسط تعدادی قاچاقچی مواد مخدر در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. با تحقیق از این خانواده مشخص شد، پسر دیگرشان به نام مهران روزهای پایانی سال 89 همراه یک مرد قاچاقچی به نام شاهین معروف به شیشه به اتهام حمل و نگهداری 253 کیلو تریاک در شهر قم دستگیر شده است.

مدتی بعد و زمانی که این دو نفر در آستانه محاکمه قرار داشتند، خانواده شاهین سراغشان آمده و اعلام کرده اند اگر پولی به آنها بپردازند، فرزندشان در دادگاه واقعیت را می گوید که مهران فقط راننده بوده و کل محموله کشف شده متعلق به خودش است تا همدستش به حبس محکوم شود و از اعدام نجات پیدا کند. این خانواده توافق را قبول می کنند و بیش از یک میلیارد تومان به خانواده شاهین می پردازند، اما آنها از ادامه همکاری با خانواده مرد زندانی خودداری کرده و همزمان برادر او به نام مهدی را در یکی از خیابان های اسد آباد همدان ربوده و با خود به مکانی نامعلوم منتقل کرده و برای آزادی گروگان خود درخواست پول کرده بودند. با گذشت حدود دو ماه از وقوع این گروگانگیری، یکی از آدم رباها با این خانواده تماس گرفته و اعلام کرده است مهدی مصدوم شده و باید برای تحویل گرفتن وی به خانه ای در یکی از محله های شهر بیایند.

همزمان با تشکیل پرونده، کارآگاهان به خانه مورد نظر اعزام شده و مشاهده کردند گروگان حلق آویز شده است. ماموران او را به بیمارستان منتقل کردند، اما با وجود تلاش پزشکان، این مرد پس از 20 روز جدال با مرگ تسلیم شد.

در حالی که پلیس در جستجوی آدم رباهای فراری بود، گزارشی دریافت کردند که نشان می داد مهران و شاهین دو زندانی قاچاقچی محاکمه شده اند که با صدور حکم قضایی، مهران به 25 سال حبس و همدستش شاهین به اعدام محکوم و با تائید حکم، او در زندان به دار مجازات آویخته شده است.

با کشف این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که با گذشت چند هفته از مرگ گروگان، ماموران به سرنخ هایی از مخفیگاه متهمان دست یافته و توانستند دو نفر از برادران مرد اعدامی و دو نفر از دوستان آنها را که در جریان این گروگانگیری و اخاذی نقش داشتند، دستگیر کنند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و به اخاذی و گروگانگیری اعتراف کردند و گفتند، گروگان را در این مدت شکنجه داده بودند و روز حادثه زمانی که برای ساعاتی خانه را ترک کرده و دوباره بازگشته اند، مشاهده کردند گروگان که دیگر طاقت ماندن در اسارتگاه را نداشته از غفلت آنها استفاده و خودکشی کرده است. با صدور قرار قانونی برای متهمان آنها روانه زندان شدند. در حالی که پلیس در جستجوی آخرین عضو این باند بود، گزارش هایی از پزشکی قانونی دریافت کردند که نشان می داد گروگان خودکشی کرده است.

سرهنگ رضا زارعی، رئیس پلیس آگاهی استان همدان در این باره به جام جم گفت: گزارش پزشکی قانونی در حالی اعلام شد که طراح و سرکرده این باند آدم ربایی دستگیر نشده و همچنان فراری بود. در ادامه جستجوها، ماموران سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد وی به شهر قم رفته و با اجاره خانه ای پنهانی در آنجا زندگی می کند که دو روز پیش آدم ربای فراری در مخفیگاهش دستگیر شد.

او در بازجویی اولیه اعتراف کرد همراه برادر اعدامی اش، دو برادر و دو نفر از دوستانش که پیش از این دستگیر شده بودند در زمینه خرید و فروش و حمل موادمخدر در همدان، تهران و کرج فعالیت داشتند. مرد جوان را هم برای اخاذی از خانواده اش ربوده بودند که او تاب و تحمل اسارتگاه آدم رباها را نداشته و خودکشی کرده بود.

برای این متهم نیز قرار قانونی صادر و برای ادامه تحقیقات قرار شد وی به استان همدان منتقل شود تا ادامه بازجویی از او در پلیس آگاهی همدان انجام گیرد.


 اخبار  حوادث  -  جام جم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------