سقوط مرگبار نگهبان گاراژ متروک در چاه



اخبار,اخبارحوادث,سقوط مرگبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط مرگبار مردی جوان به عمق 50 متری چاهی در یک گاراژ متروکه خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 19:36 روز گذشته یک مورد حادثه احتمال سقوط در چاه به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل ایستگاه 12 و گروه نجات 5 به محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان محدوده علی‌آباد اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که حادثه در یک گاراژ متروکه به مساحت 3000 متر مربع رخ داده و آنطور که پدر این پسر به آتش‌نشانان اعلام کرده بود وی از مدتی قبل متوجه مفقود شدن پسرش شده و با توجه به اینکه در سرپوش چاه دچار شکستگی شده است، او احتمال می‌داد که فرزندش درون چاه سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگاه از مدتی قبل متروکه شده و این پدر و پسر به عنوان نگهبان در آن فعالیت می‌کردند، گفت: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مذکور به عمق این چاه رفته و در حالی که شش متر انتهایی این چاه مملو از آب بود، با امکانات خود به جست‌وجو در عمق این چاه 50 متری پرداختند.

ملکی با اشاره به یافتن جوان 24 ساله در عمق آب، تصریح کرد: آتش‌نشانان این جوان را از عمق چاه خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این فرد را تایید و اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره این حادثه گفت: متاسفانه زمانی که یک کارگاه، گاراژ، کارخانه و... تعطیل می‌شود، مالکان آن را رها کرده و تنها یک نگهبان را برای محافظت از آن در نظر می‌گیرند. در حالی که پس از تعطیل شدن کارگاه‌ها، مالکان باید به ایمن‌سازی محل اقدام و کنترل گاز و برق آن را غیرفعال کنند، همچنین در صورتی که چاهی در این کارگاه‌ها وجود داشته باشد باید نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود چراکه در حادثه اخیر نیز تنها از یک ورقه نازک آلومینیومی برای پوشاندن در چاه استفاده شده بود که این اقدام باعث بروز این حادثه شده بود.


  اخبار حواث  -   ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------