سرنوشت متفاوت 2 محکوم به مرگ



دو مرد محکوم به قصاص در حالی در زندان رشت پای چوبه دار رفتند که یکی از آنها در آخرین لحظات بخشیده شد و دیگری به سزای کار خود رسید. این دو قاتل در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل پسربچه 11 ساله و مرد 84 ساله‌ای شده بودند.

به گزارش جام جم، نخستین محکوم به اعدام به نام پویا، اردیبهشت 87 به اتهام قتل پسری 11 ساله دستگیر شد. زمانی که پدر و مادر این پسربچه متوجه غیبت او شدند، جستجو برای یافتن پسرشان را آغاز کردند. در ادامه آنها برای یافتن پسرشان جایزه تعیین کردند که دقایقی بعد پویا پیکر بی جان پسربچه را به روستا آورد و مدعی شد او را در حاشیه روستا پیدا کرده است.

ماموران پلیس لاهیجان پس از بررسی پرونده به پویا مشکوک شده و او را برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کردند. مرد 39 ساله در بازجویی ها منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مقتول باعث مرگ یکی از اردک های من شده بود. وقتی از موضوع مطلع شدم به طرفش حمله و او را خفه کردم. وقتی متوجه شدم خانواده اش برای پیدا کردن او جایزه تعیین کرده اند به محل قتل رفته و جسد او را همراه خود آوردم. پس از محاکمه متهم و اعتراف او به قتل، قضات دادگاه پویا را به قصاص محکوم کردند که حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور هم تائید شد. صبح دیروز با درخواست اولیای دم قاتل به سزای عمل خود رسید.

دومین اعدامی مرد 56 ساله ای بود که هفت سال قبل در جریان درگیری با مردی 84 ساله او را با ضربه داس به قتل رساند. قاتل پس از دستگیری، مدعی شد که به علت اختلاف بر سر زمین کشاورزی این قتل رخ داده بود. این متهم نیز در دادگاه کیفری استان گیلان به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد. در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، اعضای شورای حل اختلاف تلاش برای کسب رضایت اولیای دم را آغاز کردند. سرانجام صبح دیروز تلاش ها نتیجه داد و اولیای دم در آخرین لحظات رضایت خود را اعلام کردند.


 اخبار  حوادث -  جام  جم   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------