نجات از قصاص برای قتل در 15 سالگی



پسری که در 15 سالگی دوستش را کشته و حکم قصاص او در راستای اعمال ماده 91 قانون مجازات جدید در دیوان عالی کشور تایید نشده بود، دیروز برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد و اشک پشیمانی ریخت.

به گزارش فرهیختگان، ایرج 19 ساله چهارسال پیش وقتی 15 سال داشت در درگیری با دوست 17 ساله‌اش به نام حمید، او را با ضربه چاقو کشت و دوسال بعد وقتی 17سال داشت در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

این پسر پای میز محاکمه گفت: «وقتی یک بلوتوث در محله‌مان پخش شد زندگی‌ام نابود شد. چند نفر از بچه محل‌ها شایعه کرده بودند، پسری که فیلم آن پخش شده من هستم.»

هر چه به آنها می‌گفتم اشتباه می‌کنند قبول نمی‌کردند تا اینکه سر همین ماجرا با حمید درگیر شدم و در حالی که مست بودم او را با چاقو زدم.

در آن جلسه هیات قضایی ایرج را به قصاص و 80 ضربه شلاق محکوم کرد. اما این رای در راستای اجرای ماده نجات‌بخش 91 قانون مجازات جدید که برای متهمان زیر 18سال امیتازی نسبت به سایر متهمان قائل شده است در دیوان عالی کشور تایید نشد و ایرج دیروز برای دومین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

او در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «باور کنید مشروب خورده و مست بودم و چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم. من واقعا قصد کشتن حمید را نداشتم و برای ترساندن او چاقو کشیدم و حالا حرفی برای گفتن ندارم.»

 در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.


  اخبار   حوادث  -  فرهیختگان 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------