سحرگاه مرگ برای عاملان آزار و قتل کودک 8 ساله



دو پسر جوان که پس از آزار و اذیت پسر هشت ساله روستایی او را خفه کرده بودند، روز گذشته در زندان مرکزی شهر زنجان به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش جام جم، عصر 11 آذر سال گذشته حسین هشت ساله برای بازی با دوستانش از خانه شان در یکی از روستاهای شهرستان زنجان خارج شد و دیگر بازنگشت. با طولانی شدن غیبت حسین، خانواده این کودک با حضور در پلیس آگاهی این شهر ماجرای گم شدن کودک را گزارش دادند. در این مرحله کارآگاهان همراه امدادگران هلال احمر و سگ های زنده یاب به تلاش برای یافتن کودک گمشده پرداختند، اما نتیجه ای نداشت.

کارآگاهان در ادامه احتمال دادند حسین کشته شده و تحقیقات را در این زمینه متمرکز کردند تا این که جسد حسین در یک اصطبل مخروبه کشف شد. کارشناسان پزشکی قانونی با بررسی جسد، نظر دادند او بر اثر خفگی به قتل رسیده و پیش از مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

همزمان با ادامه تحقیقات، ردپای دو پسر جوان به نام های مرتضی و محمد در این جنایت به دست آمد و آنها دستگیر شدند.

دو متهم پرونده به ربودن، آزار و اذیت و کشتن این کودک اعتراف کردند و پس از بازسازی صحنه قتل، روانه زندان شدند. چند ماه بعد متهمان از زندان به شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان منتقل شدند و در جلسه ای با وقت فوق العاده پای میز محاکمه ایستادند و به دفاع از خود پرداختند. این دو نفر با دروغ پردازی سعی می کردند جنایت را بر گردن یکدیگر بیندازند، اما دلایل موجود در پرونده گناهکار بودن آنها را نشان می داد بنابراین با پایان یافتن جلسه محاکمه، رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار، مرتضی و محمد را به اتهام آزار و اذیت حسین به اعدام محکوم کردند.

همچنین هر کدام از متهمان نیز به اتهام آدم ربایی به 15 سال زندان و محمد به اتهام قتل به قصاص و مرتضی به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان محکوم شد. در این مرحله پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور ارسال شد که احکام صادره به تائید قضات شعبه مورد نظر رسید و پرونده برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری استان زنجان ارسال و شمارش معکوس برای اعدام متهمان آغاز شد.

اجرای حکم در زندان
از یکشنبه شب که خانواده حسین متوجه شده بودند این حکم به اجرا در می آید، آرام و قرار نداشتند و منتظر بودند تا این حکم هر چه سریع تر اجرا شود و قاتلان فرزندشان به سزای کار خود برسند.

مادر با طلوع آفتاب سه شنبه 27 مرداد امسال در حالی که قاب عکسی از حسین را در دست داشت، چادر سیاهش را به سر کرد. هنوز لباس سیاه به تن داشت. بر قرآن روی تاقچه اتاق بوسه ای زد و با توکل به خدا همراه دیگر اعضای خانواده از خانه خارج شد. اهالی روستا نیز آنها را همراهی کردند. تعدادی از آنها پلاکارد هایی به دست داشتند تا از پلیس و دستگاه قضایی برای برخورد قاطع و سریع با عاملان این جنایت تشکر کنند.

 

اخبار,اخبارحوادث, قتل

اجرای حکم
ساعت 6 صبح در ورودی زندان باز شد و اولیای دم همراه وکلای خود و 200 نفر از اهالی وارد محوطه اجرای حکم شدند.

همه انتظار اجرای حکم را می کشیدند. در گوشه ای از محوطه، خانواده داغدیده حسین ایستاده و قاب عکس او را به دست داشتند و گریه می کردند. ساعت 6 و 30 دقیقه صبح، خودروی پژو 405 در حالی که دو جوان اعدامی داخل آن نشسته بودند، به محوطه اجرای حکم نزدیک شد.

مردم با مشاهده آنها فریاد می زدند این دو قاتل را هر چه سریع تر اعدام کنید. متهمان تحت تدابیر امنیتی از خودرو خارج و به محوطه اعدام منتقل شدند. یکی از مسئولان قضایی که ناظر اجرای حکم بود، رای دادگاه را خواند و دقایقی بعد حکم دو محکوم به مرگ اجرا شد. یک ساعت بعد هم مسئول پزشکی قانونی مرگ دو اعدامی را تائید کرد و هماهنگی لازم برای انتقال اجساد آنها به پزشکی قانونی صادر شد.
 
  اخبار  حوادث -  جام  جم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------