سرقت 480 میلیونی به سبک فیلم‌های هالیوودی



دو برادر جوان که با جعل هویت مردی 480 میلیون تومان از حساب بانکی او سرقت کرده بودند، تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند. متهمان در نقشه‌ای حرفه‌ای قبل از اجرای سرقت، سیمکارت شاکی را قطع کردند تا او متوجه برداشت پول نشود.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه2 تهران از سرقت 500 میلیون تومان از حساب بانکی اش خبر داد.

شاکی در اظهاراتش گفت: پدرم بیمار بود و من به حساب های مالی و کارهایش رسیدگی می کردم. این بار به پیشنهاد پدرم به نام خودم یک حساب جدید در بانکی خصوصی افتتاح کردم تا بقیه موجودی اش در این حساب باقی بماند. همچنین برای اطلاع از گردش مالی حساب شماره تلفن خودم را برای دریافت پیامک ثبت کردم. در این مدت 500 میلیون تومان به آن حساب واریز کردم. چند روز پیش به طور اتفاقی گوشی تلفن همراهم قطع شد و روز بعد برای وصل دوباره سیمکارت به امور مشترکین تلفن همراه مراجعه کردم و متوجه شدم سیمکارتم سوخته و باید سیمکارت جدیدی با همان شماره دریافت کنم.

وی اضافه کرد: زمانی که مدارکم را به مدیر دفتر امور مشترکین تحویل دادم، او اعلام کرد که روز گذشته از دفتر دیگری برای این شماره تلفن سیمکارت جدیدی صادر شده و نمی تواند دوباره برایم سیمکارت صادر کند. با شنیدن این حرف ها شوکه شدم و نمی دانستم چه کسی با جعل هویتم توانسته سیمکارت را تحویل بگیرد. با مشکوک شدن به موضوع به بانک رفتم و مسئول آنجا را در جریان ماجرا قراردادم و خواستم تا مشخص شدن این ماجرا، پیامک های نقل و انتقالات حساب بانکی از طریق پیامک به تلفن همراه پدرم ارسال شود.

شاکی خاطرنشان کرد: بنابراین کارت ملی و کارت بانکی ام را به کارمند بانک ارائه دادم که وی اعلام کرد این کارت بانکی معتبر نیست. پس از بررسی کارمند بانک معلوم شد، فردی روز گذشته در حالی که کارت ملی با هویت مرا در اختیار داشته به بانک مراجعه کرده و با ادعای این که کارت بانکی اش را گم کرده، درخواست کارت جدید کرد و همان روز کارت را تحویل گرفته و حتی مبلغ 200 هزار تومان از خودپرداز همین بانک برداشت کرده بود.

وی تصریح کرد: با شنیدن این حرف ها باورم نمی شد فردی با جعل هویتم دست به چنین کاری زده و بی دقتی بانک این چنین مرا به دردسر انداخته است. بنابراین از مرد کارمند خواستم که موجودی حسابم را بررسی کند که همان جا، متوجه شدم 480 میلیون تومان از حساب بانکی ام سرقت شده است. موضوع را به مسئولان بانک اطلاع دادم که آنها در بازبینی فیلم دوربین مداربسته بانک تصویر مشتری قلابی را به دست آوردند.

همزمان با شکایت این جوان و با دستور علی نقابی، بازپرس پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای دستگیری متهم فراری و کشف پول های سرقتی را آغاز کردند تا این که به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد، بخشی از این مبلغ به چند حساب بانکی که متعلق به دو مرد جوان بوده واریز و سپس برداشت شده است و حتی با بخشی از پول های سرقتی از چند صرافی و طلافروشی خرید شده است.

با کشف این سرنخ، ماموران با شناسایی صاحب این مراکز آنها را به پلیس آگاهی فراخواندند.

این افراد در بازجویی ها گفتند که دو مرد جوان برای خرید و نقد کردن پول به محل کارشان مراجعه کرده اند و مدعی بودند قصد سفر به اروپا را دارند و فرصت چندانی برای ماندن در تهران ندارند. بنابراین با اعتماد به این دو نفر طلا، دلار، پول نقد و پوشاک به آنها تحویل دادیم. در این مرحله کارآگاهان با بازبینی دوربین های مداربسته این مغازه ها و مکان های خرید، تصاویر دو مرد جوان را به دست آوردند.

ماموران که احتمال می دادند سارقان قصد فروش دلار و طلاهای خریداری شده را داشته باشند، تصاویر آنها را در اختیار صرافی و طلافروشی ها قرار دادند تا این که مردی طلافروش با ماموران تماس گرفت و عنوان کرد در غیبت او دو مرد با مراجعه به مغازه اش مقداری طلا فروخته اند که با بررسی فیلم دوربین ها متوجه شدند فروشنده های طلا، دو سارق تحت تعقیب پلیس هستند.

در این مرحله ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی از متهمان کپی کارت ملی را در یکی از صرافی ها جا گذاشته است. با کشف این مدرک، ماموران با مشخصات به دست آمده به استعلام از اداره ثبت احوال پرداختند و متوجه شدند این هویت واقعی بوده و متعلق به جوانی است که در یکی از شهرهای شمالی زندگی می کند. همزمان با ادامه تحقیقات، ماموران اطلاعات جدیدتری به دست آوردند که نشان می داد این فرد برادری هم دارد که تصویر وی را از اداره ثبت احوال به دست آوردند و آن را با مشخصات دیگر متهم فراری مطابقت دادند که مشخص شد این تصاویر با هم مطابقت دارد. ماموران با به دست آوردن این اطلاعات اطمینان یافتند این دو برادر 480میلیون تومان پول شاکی را دزدیده و با آن کالا، دلار و طلا خرید و فروش کرده اند.

ماموران با به دست آوردن رد این دو نفر، جستجو برای دستگیری آنها را از سر گرفتند تا با دستگیری این دو برادر سارق و تحقیقات از آنها، راز این دزدی 500 میلیون تومانی فاش شود.

 اخبار  حوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------