آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کلاهبرداری با وعده تورهای لحظه‌آخری



سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این‌باره گفت: چندی‌پیش تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس اعلام کردند از فردی تورها یا بلیت‌هایی به مقاصد مشهد و کیش خریداری کرده اما پس از واریز مبلغ، فروشنده از دسترس خارج شده یا اینکه بلیت جعلی بوده است.

وی ادامه داد: شاکیان در اظهاراتی مشابه به مأموران اعلام کردند در سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی با فردی به نام «هشوتن» آشنا شدند و این فرد ادعا کرد به دلیل ارتباطی که با آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی دارد می‌تواند تورهای لحظه‌‌آخری را با نصف قیمت برایشان خریداری کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم شماره موبایلی را به مال‌باختگان اعلام و از آن طریق شماره حسابی را برای واریز وجه برایشان پیامک کرده بود، افزود: این فرد برای برخی از شاکیان بلیتی جعلی از طریق ایمیل ارسال کرده و برخی دیگر از شاکیان نیز پس از واریز پول به حساب این فرد دیگر موفق به صحبت با وی نشده‌اند.

کاکوان ادامه داد: با کسب این اطلاعات تیمی از کارآگاهان پلیس فتا، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با استفاده از شیوه مهندسی معکوس و دیگر شیوه‌های پلیسی، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. کاکوان با بیان اینکه متهم ٣١ سال دارد، گفت: در بررسی سوابق این فرد که خود را «هشوتن» می‌نامید مشخص شد وی سابقه‌دار بوده و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری مدتی را در زندان سپری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهم دستگیرشده گفت: این فرد در اعترافات خود به ٩ فقره کلاهبرداری از شهروندان تهرانی به بهانه فروش بلیت یا تورهای کیش یا مشهد مقدس اعتراف کرد.

کاکوان اضافه کرد: با وجود اینکه متهم به این تعداد کلاهبرداری اعتراف کرده اما در بررسی از سیستم‌های نرم‌افرازی وی مشخص شد این فرد با همین عنوان هشوتن از شماری از ساکنان زنجان، قم، مشهد و... نیز کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تحقیقات ادامه دارد.

وی از افرادی که به این شیوه موردکلاهبرداری قرار گرفته و پس از حضور در فرودگاه از خیالی و جعلی‌بودن بلیت خود مطلع شد‌ه‌اند، خواست چنانچه مشخصات فرد کلاهبردار با این فرد مشابه است، از طریق مراجعه یا تماس با پلیس فتای تهران بزرگ موضوع را اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتای پلیس تهران بزرگ در هشداری به شهروندان گفت: موضوع تورهای ارزان‌قیمت و لحظه‌آخری موضوعی است که در برخی از آژانس‌های مسافرتی رواج دارد و این به این معنا نیست که تمام تورهای لحظه‌آخری به‌منظور کلاهبرداری از شهروندان تبلیغ می‌شود؛ بنابراین لازم است کسانی که قصد خرید تورها یا بلیت‌های ارزان‌قیمت را دارند پس از تماس با شماره ‌تلفن‌های تبلیغاتی حتما آدرس و شماره‌ تلفن ثابت آژانس مسافرتی را دریافت و پس از اطمینان از صحت وجود چنین آژانسی اقدام به خرید بلیت کنند.

وی افزود: هیچ‌گاه شهروندان نباید به صرف یک شماره تلفن همراه و ادعای فردی ناشناس که می‌گوید می‌تواند بلیت‌ها یا تورهای ارزان‌قیمت خریداری کند، به وی اعتماد و مبلغی را پرداخت کنند.


 اخبار  حوادث  -  شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------