جوان معتادی که10سال پیش،دوستش را در کلبه جنگلی کشته بود دستگیر شد



رد برجای مانده از یک خودروی سواری شورلت راز توطئه هولناک قتل در کلبه جنگلی را فاش ساخت.

 ساعت 19 روز 17 تیر سال 84 بود که انتشار بوی تعفن از داخل یک کلبه جنگلی در منطقه دو هزار، ساکنان منطقه را به سمت این خانه روستایی کشاند.آنان وقتی وارد خانه روستایی شدند در یکی از اتاق‌های این کلبه جنگلی با پیکر بی‌حرکت صاحب‌خانه در حالی روبه‌رو شدند که با اصابت ضربات کارد در آغوش مرگ آرام گرفته بود.

اهالی منطقه که از این پیشامد شوک زده شده بودند بسرعت ماجرا را به پلیس منطقه گزارش دادند.


دقایقی بعد اکیپی از مأموران پاسگاه منطقه جنــــگلی دو هزار تنکابن خود را به محل حادثه رسانده و تحقیق درباره این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.


وضعیت خانه روستایی به‌گونه‌ای بود که نشانه‌ای از ورود به زور دیده نمی‌شد. از طرف دیگر آثار درگیری چندانی در محل وقوع جنایت مشاهده نمی‌شد و از سوی دیگر وسایل پذیرایی از یک شخص دیگر در چند قدمی افتادن جنازه دیده می‌شد. بنابر این، این فرضیه پلیسی نزد پلیس مطرح شد که قربانی حادثه میهمانی آشنا داشته و در غافلگیری از سوی او مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده است.


با توجه به این یافته‌ها تجسس‌ها برای به دست آوردن ردی از عامل یا عاملان جنایت در دستور کار مأموران قرار گرفت.همچنین جسد قربانی حادثه که مرتضی نام داشته و 43 ساله بود برای تعیین علت  دقیق و زمان وقوع قتل به پزشکی قانونی انتقال داده شد.


در حالی که براساس اعلام پزشکان قانونی از ماجرای وقوع قتل چند روز می‌گذشت، به دلیل اینکه عامل یا عاملان جنایت با مهارت خاصی قربانی خود را از پای درآورده و هیچ ردی از خود بر جای نگذاشته بودند، مأموران تنکابن در ردیابی  و فاش کردن راز این جنایت نتوانستند توفیق چندانی به دست آورند و بعد از مدتی پرونده رها شد.در حالی که 10 سال از این ماجرا می‌گذشت به دلیل اهمیت ماجرا  و حساسیت‌هایی که از موضوع قتل در کلبه روستایی نزد اهالی به وجود آمده بود و همواره ذهن ساکنان منطقه را به خود مشغول کرده بود، دستور ویژه‌ای از سوی سردار مسعود جعفری نسب فرمانده ناجای مازندران برای رازگشایی از قتل صادر شد.


سرهنگ رستمی رئیس پلیس آگاهی مازندران مأموریت یافت تا با هدایت اکیپ رسیدگی‌کننده به پرونده‌های جنایی و ویژه پرده از راز این جنایت بردارد.


مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام تحقیقات و بررسی گزارش ابتدایی پلیس آگاهی شهرستان و پاسگاه انتظامی دو هزار که در زمان وقوع قتل تنظیم شده بود، رد یک خودروی سواری شورلت قهوه‌ای رنگ را که در شب حادثه در مقابل کلبه روستایی پارک بود، به دست آوردند.این موضوع به عنوان تنها سرنخ برای رسیدن به عامل یا عاملان جنایت  از سوی پلیس آگاهی بـــود، بنا بر این تحقیقات از اهالی منطقه در باره این خودرو و صاحب آن آغاز شد.

مأموران در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند خودروی مورد نظر متعلق به یکی از دوستان نزدیک قربانی حادثه است که ارتباط صمیمانه‌ای با وی داشته و هر از چندگاهی به خانه او رفت و آمد می‌کرد.در ادامه این بررسی‌ها بود که مأموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد این مرد در حال حاضر ساکن استان البرز است.

سردار جعفری نسب فرمانده پلیس مازندران با اشاره به هماهنگی‌های قضایی و اعزام تیم ویژه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری مظنون به قتل  که «فرشید» نام دارد، در این باره  گفت: مأموران با مراجعه به محل سکونت مظنون در شهرستان کرج و انجام تحقیقات دریافتند متهم به قتل برای سرکشی از خانواده پدری‌اش به تنکابن برگشته است.

 

با دریافت این اطلاعات مأموران سریعاً به تنکابن مراجعه و در عملیاتی ضربتی فرشید را دستگیر کردند.این پسر که باور نداشت بعد از 10 سال راز جنایتش فاش شده است، پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شده و سعی کرد با ارائه بحث‌های انحرافی مسیر تحقیقات کارآگاهان آگاهی مازندران را به گمراهی بکشاند، اما وقتی با ارائه شواهد و قرائن  و مستندات غیرقابل انکار از سوی پلیس روبه‌رو شده و دانست که راز 10 ساله‌اش از سوی مأموران فاش شده است، لب به اعتراف گشود و به قتل اقرار کرد.


فرشید در اظهارات خود به پلیس ادعا کرد شب حادثه برای مصرف مواد به کلبه روستای دوستش مراجعه کرده و هنگام مصرف مواد به علت مشاجره لفظی با یکدیگر درگیر شده و او را با کارد آشپزخانه به قتل رسانده است.


با توجه به اقرار فرشید، این مرد پس از تشریح صحنه جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.


 اخبار حوادث  - ایران

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------