انتشار تصاویر شخصی دختر جوان، از سوی پسر اصفهانی پس از جواب رد گرفتن



فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و شخصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او شده بود توسط کارشناسان پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد

از هم دختری كه قربانی آسیبی به نام اشتراك گذاری تصاویر در شبكه های اجتماعی می شود. علی رغم توصیه ها و هشدارهای پلیس فتا در خصوص این گونه جرایم و آسیب ها باز شاهد تشكیل پرونده هایی از این دست هستیم.

این بار نیز دختر جوانی كه مورد سوءاستفاده مردی شیاد در شبكه های اجتماعی شده بود با حضور در پلیس فتای استان اصفهان به تنظیم شكایت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با فردی غریبه كه پیام دوستی برایم می فرستاد آشنا شدم و پس از اینكه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم به او اعتماد کردم و عکس های خصوصی ام را برایش ارسال کردم .

چند روز بعد از این ماجرا با پیام عجیبی از وی روبرو شدم او به من پیشنهاد بیشرمانه ای داد و گفت : اگر به خواسته اش پاسخ منفی بدهم عكس هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد كرد تا اینكه وقتی به او جواب منفی دادم كارش را عملی كرد و عکس هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.

سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :در پی شكایت این خانم جوان بلافاصله پرونده ای تنظیم و كارشناسان این پلیس با بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی لازم موفق شدند فرد شیاد را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد :ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی و اعتماد به آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای كاربران داشته باشد لذا توصیه می شود همان رفتاری كه در فضای حقیقی انجام می دهید و همان محدودیت هایی كه برای خود در نظر دارید در فضای مجازی نیز انجام دهید و از در اختیار قرار دادن تصاویر شخصی و خانوادگی به دیگران اجتناب نماییدو در صورت بروز هر گونه مشكل و یا تهدیدی در فضای مجازی در اولین فرصت و قبل از اینكه مجرم اقدام خود را عملی كند موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارید تا از بروز مشكلات بعدی جلوگیری شود.

 
  اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------