زنی که با پاشیدن اسید،همسرش را کشته بود، با رضایت فرزندان مقتول از قصاص نجات یافت



 پنج سال پیش زن جوانی در حالی که آشفته و پریشان بود به کلانتری شهریار رفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد.

این زن با دستپاچگی گفت: در تهران زندگی می‌کنم. دو روز پیش برای تفریح با همسرم به نام «علی» به باغمان در شهریار رفتیم. دیشب زمانی که در خواب بودم، متوجه شدم مرد ناشناسی قصد خفه کردن مرا دارد، از خواب پریدم و داد و بیداد کردم، همزمان صدای سوختم، سوختم شوهرم را هم شنیدم.


وی افزود: وقتی خودم را به شوهرم رساندم، دیدم دست‌هایش را روی صورتش گرفته است و آه و ناله می‌کند. در حالی که شوکه شده بودم، بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندم و حالا وضعیت شوهرم بسیار وخیم است.این زن نگران گفت: پزشکان پس از معاینه اعلام کردند روی صورت شوهرم اسید پاشیده‌اند!با ادعاهای این زن، تیمی از مأموران پلیس برای بررسی این اسیدپاشی به بیمارستان و باغ میوه رفتند.مأموران متوجه شدند شوهر این زن قادر به پاسخگویی در بازجویی‌ها نیست. مأموران از نگهبانان باغ شنیدند شب حادثه کسی وارد باغ نشده است و قربانی اسیدپاشی با همسرش به نام «فاطمه» اختلاف داشته‌اند و آن شب آنان صدای درگیری زن و شوهر را شنیده‌اند!


همین سرنخ کافی بود تا پلیس فاطمه را تحت بازجویی ویژه قرار دهد.این زن وقتی دید که هیچ راه گریزی ندارد، به جرمش اعتراف کرد و گفت: با شوهرم برای تفریح به باغ رفتیم. وی به من گفت که دیگر برای ادامه زندگی به خانه‌مان در تهران نمی‌رویم و همین جا در باغ زندگی خواهیم کرد. وقتی گفتم که من حاضر به زندگی در باغ نیستم در جواب گفت تو رفتارهایت خیلی مرموز است و باید همین‌جا زندگی کنی!


نسبت به وی کینه به دل گرفتم و چون در باغ اسید داشتیم، نیمه‌های شب آن را برداشتم و سراغ شوهرم رفتم. وقتی در خواب بود، اسید را روی صورتش پاشیدم و حالا نیز بشدت پشیمانم.این مرد سرانجام پس از سه‌شبانه‌روز جدال با مرگ روی تخت بیمارستان جان سپرد.با مرگ این مرد، پرونده اسیدپاشی وارد مرحله تازه‌تری شد و این زن پس از اعتراف به قتل شوهرش با صدور کیفرخواست راهی دادگاه کیفری استان تهران شد.فاطمه نخستین‌بار در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران از سوی پنج قاضی عالی‌رتبه به قصاص نفس -اعدام -محکوم شد، اما فرزندان وی از قصاص مادرشان گذشت کردند و تنها مادر قربانی، خواهان قصاص عروس شد.

 

صبح دیروز این زن برای تعیین تکلیف حکم به دادگاه شعبه دهم کیفری یک احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت.فاطمه وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون رفت، گفت: بشدت از عملکرد خود پشیمانم و حاضرم رضایت مادرشوهرم را جلب کنم. این در حالی بود که فرزندان قربانی گفتند به مادربزرگشان دیه پرداخت کرده‌اند تا مادرشان اعدام نشود.بنابر این گزارش، سه قاضی عالی‌رتبه با هم وارد شور شدند و با احتساب ایام بازداشت که 5 سال و 6 ماه بود، رأی به آزادی زن اسیدپاش دادند.


 اخبار حوادث - ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------