دستگیری نوجوان افغانی به اتهام قتل



اخبار,اخبار حوادث , قتل

مرد افغان که متهم به قتل پسر جوانی در کارخانه رب است، پس از دستگیری با ادعای سناریویی عجیب خود را بی‌گناه اعلام کرد.

به گزارش جام جم، 21 مرداد امسال کارگران کارخانه تهیه رب گوجه فرنگی در یافت آباد تهران در تماس با پلیس از وجود جسد غرق در خون پسر ناشناسی در حیاط کارخانه خبر دادند.

با حضور تیم جنایی در محل، کارگران ادعا کردند صبح وقتی برای کار به کارخانه آمده اند با جسد غرق در خون پسر 25 ساله روبه رو شده و نگهبان کارخانه نیز در اتاقکش زندانی شده بود. پسر نگهبان در تحقیقات ادعا کرد مقتول به نام کریم از اتباع افغان است که شب گذشته همراه پسر جوانی به اینجا آمدند. وقتی صبح بیدار شدم متوجه شدم در اتاقک نگهبانی قفل است و کریم و پسر ناشناس نیز حضور ندارند.

پزشکی قانونی نیز پس از معاینه جسد علت مرگ را اصابت دو ضربه چاقو به کتف مقتول اعلام کرد. در ادامه با دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای شناسایی متهمان فراری آغاز شد.

تحقیقات ادامه داشت تا این که ماموران روز دوشنبه متوجه شدند متهم تحت تعقیب به عنوان تبعه غیرمجاز دستگیر و به کمپ ورامین منتقل شده است تا از کشور اخراج شود. تیمی از ماموران با حضور در کمپ، مراد 17 ساله را شناسایی و دستگیر کردند.

مراد روز گذشته پس از انتقال به دادسرای جنایی در جلسه بازپرسی با انکار قتل کریم ادعا کرد: شب حادثه همراه کریم به کارخانه رب رفتیم. نیمه شب برای رفتن به دستشویی از اتاقک خارج شدم و جسد کریم را در حیاط دیدم. همان موقع دو نفر از پشت دهانم را گرفته و مرا سوار خودرو کردند. چند ساعتی در خیابان ها چرخیدند. آنها مرا به بومهن بردند و با تهدید گوشی تلفن همراهم را گرفتند و با این که 50 هزار تومان پول نقد همراهم بود، بدون سرقت پول ها مرا رها کرده و فرار کردند.

وی ادامه داد: در بومهن با کرایه خودرو به تهرانپارس آمدم و از آنجا پیش دوستم سلیمان در ساختمان نیمه کاره ای در مولوی رفتم. سه روز آنجا بودم و بعد تصمیم گرفتم از ایران بروم. به همین خاطر با پسر جوانی که قاچاقچی انسان بود، آشنا شدم و او در ازای گرفتن 2.5 میلیون تومان قبول کرد مرا قاچاقی به ترکیه ببرد. قرار شد چند ماه در ترکیه کار کنم و پولش را بدهم.

روز بعد به میدان صادقیه رفتم و مرد قاچاقچی، من و سه نفر دیگر را با تاکسی زرد رنگی به ارومیه برد. آنجا پنج روز در مسافرخانه ای بودیم تا این که او ما را سوار خودروی نیسان آبی رنگ کرد تا از مرز رد شویم؛ اما ماموران خودرو را شناسایی کرده و دستگیر شدیم. پلیس من و 26 نفر دیگر را که همگی تبعه افغانستان بودیم با یک اتوبوس به کمپ ورامین فرستاد تا از ایران اخراج شویم، که ماموران مرا دستگیر کردند. من کریم را نکشتم و فکر می کنم کار مردان نقابدار باشد.

با اظهارات متهم 17 ساله، او با دستور سعید احمدبیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی به اتهام قتل عمد بازداشت شد تا تحقیقات بیشتری توسط کارآگاهان پلیس انجام شود.


اخبار  حوادث - جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------