آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

کلاهبرداری به بهانه فروش امتیاز وام



مردی که به بهانه فروش امتیاز وام‌های 60 میلیون تومانی جانبازی متقاضیان را در بنگاه‌های مسکن فریب داده و از آنها میلیونی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، اوایل خرداد امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از مرد میانسالی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: قصد خرید خانه ای وامدار را داشتم بنابراین به چند بنگاه رفتم تا این که در یک بنگاه مسکن با مردی آشنا شدم که مدعی بود یک امتیاز وام جانبازی 60 میلیون تومانی دارد و می تواند امتیاز این وام را با دریافت هشت میلیون تومان به من واگذار کند. مرد بنگاهدار و من به این مرد اعتماد کردیم وروز بعد قراردادی در این رابطه میان ما در بنگاه نوشته شد. در ادامه مدارک موردنیاز بانک مسکن را تهیه کردم و با پرداخت پنج میلیون تومان به این مرد همراه او به بانک رفتیم تا با ارائه مدارکش امتیاز وام 60 میلیون تومانی را به من واگذار کند و قرار شد بقیه مبلغ را پایان هفته به حسابش واریز کنم.

وی خاطرنشان کرد: در بانک او با ادعای این که کارت ملی اش را در خودرو جا گذاشته، خارج شد اما هرچه منتظر شدم خبری از او نشد. تلفن همراهش هم خاموش بود. به بنگاه رفتم و سراغش را گرفتم اما مرد بنگاهدار نیز خبری از فروشنده وام نداشت و نشانی خانه اش هم جعلی بود. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای یافتن وی آغاز شد تا این که شش نفر دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. بررسی این پرونده ها نشان می داد این افراد هم به شیوه ای مشابه به دام افتاده اند و تصاویر رایانه ای مرد کلاهبردار با هم مطابقت دارد. تحقیقات نشان می داد مرد شیاد از هر کدام از این افراد بین پنج تا هشت میلیون تومان پول گرفته و هیچ گونه امتیاز وام 60 میلیون تومانی به آنها واگذار نکرده و در چند بنگاه مسکن مالباختگان را به دام انداخته است.

جستجو های پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این که با گذشت دو ماه از وقوع حادثه دو روز پیش متهم فراری درحالی که با ورود به بنگاه مسکن دیگری قصد داشت یک متقاضی خرید وام را به دام بیندازد، شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به ضد ونقیض گویی پرداخت تا این که در بررسی سوابق کیفری این متهم میانسال که حسن نام داشت، مشخص شد وی یک مجرم سابقه دار بوده و سه بار به اتهام موادمخدر و کلاهبرداری زندانی شده است. سرهنگ محمدرضا اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره گفت: متهم با اعتراف به کلاهبرداری از متقاضیان دریافت وام های 60 میلیون تومانی جانبازی، با قرار قانونی روانه زندان شد.


  اخبار حوادث  - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------