شکار مالباختگان از طریق سایت دیوار/ شکات به پلیس آگاهی مراجعه کنند + عکس



فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که از طریق سایت فروش اینترنتی دیوار قصد فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه را داشته که شخصی تحت عنوان خریدار با او تماس و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه 29/01/1394 فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که از طریق سایت فروش اینترنتی دیوار قصد فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه را داشته که شخصی تحت عنوان خریدار با او تماس و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است . 
 
پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه اول دادیاری داسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات مالباخته : 
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از طریق سایت دیوار قصد فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه مدل ... به قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان را داشتم که شخصی ناشناس به عنوان خریدار با من تماس گرفت ؛ این شخص پس از گرفتن نشانی محل سکونت بنده در محدوده اتوبان ارتش به در منزل مراجعه و پس از رؤیت گوشی تلفن همراه و سایر لوازم جانبی آن از قبیل کارتن گوشی تلفن همراه و ... ، از من درخواست نمود تا بهمراه وی جهت دریافت پول به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایم .

 

بهمراه این شخص ، به یک دستگاه خودپرداز در شهرک شهید محلاتی رفته و این شخص ، به ظاهر شروع به واریز و انتقال پول به حساب بنده نمود و پس از دقایقی عنوان نمود که پول را به حساب بنده واریز نموده است ؛ من نیز  گوشی تلفن همراه را بهمراه کارتن و ... به ایشان تحویل و به منزل مراجعه نمودم غافل از اینکه منتظر تأیید واریز پول ازطریق سیستم پیامک بانکی شده و یا حتی درخواست برگه رسید تراکنش مالی را از این شخص نمایم !! . پس از مراجعه به منزل ، به سراغ گوشی تلفن همراه خود رفته و هرچه پیامک های داخل آنرا بررسی کردم ، پیامکی در خصوص واریز مبلغ فروش گوشی تلفن همراه را پیدا نکردم ؛ فردای آنروز به بانک مراجعه و در بررسی تراکنش مالی مشخص شد که هیچگونه واریزی به مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان صورت نگرفته است " .

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری


شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان : 
با بررسی شکایت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها بدین شیوه و شگرد و زمانیکه قصد فروش گوشی های تلفن همراه خود را داشتند ،مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 
 
تمامی این مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند که توسط جوانی حدودا 35 ساله و پس از انتشار آگهی فروش گوشی های تلفن همراه خود در سایت های اینترنتی بویژه سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفتند . 
 
دستگیری متهم سابقه دار : 
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری که طی آن فرد جوانی به محل های اعلامی از سوی مالباختگان و در ادامه بهمراه آنها به شعبات بانکی مراجعه کرده بود ، انجام چهره نگاری از مالباختگان و همچنین بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و نهایتا یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و کلاهبرداری بنام "هدایت . ر" ( متولد 1359 ) شناسایی ، در مخفیگاهش واقع در خیابان ولی عصر دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 
 
متهم پس از مواجه حضوری با مالباختگان ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در تهران و همچنین سایر شهرها و استان های کشور همچون کرج ، اسلامشهر ، قزوین ، رباط کریم ، اهواز ، پاکدشت ، اصفهان ، خوزستان و ... و همچنین نحوه شناسایی مالباختگان از طریق سایت های فروش اینترنتی اعتراف و در اظهاراتش عنوان داشت : " به خاطر آنکه در زمان کلاهبرداری [ و در واقع سرقت گوشی تلفن همراه ] ، تمامی لوازم جانبی گوشی های بویژه کارتن های آنها را سرقت می کردم ، در زمان مراجعه به مراکز خرید و فروش گوشی های تلفن همراه و بدون هیچگونه مشکلی موفق به فروش تمامی گوشی ها می شدم " . 
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " بهره گیری از "سیستم پیامک بانکی" و یا "تماس با شعبات بانکی جهت اطمینان از واریز و یا انتقال پول" یکی از مطمئن ترین و در عین حال راحت ترین روش های ممکن جهت جلوگیری از وقوع کلاهبرداری است که متأسفانه با وجود آموزش ها و اطلاع رسانی های مکرر صورت گرفته همچنان شاهد آن هستیم که بسیاری از شهروندان محترم همچنان از این خدمات بانکی در دسترس ، بهره برداری و استفاده نمی کنند !!! " . 
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، در پایان این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 


 اخبار حوادث - باشگاه  خبر نگاران   

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------