دستگیری عامل انتشار عکس‌ خصوصی زنان باردار



عکاس حسود برای انتقامگیری از صاحب یک عکاسی زنجیره‌ای در مشهد، با پوشش زنانه وارد مغازه او شده و تصاویر خصوصی 15 زن باردار را دزدید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

 به گزارش جام جم، روزهای پایانی مرداد امسال زن جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی و اعلام شکایتی عنوان کرد تصویر خانوادگی و دوران بارداری اش در لاین، فیسبوک و تلگرام منتشر شده و نمی داند چه کسی دست به این کار زده و منجر به آن شده که ارتباط او و شوهرش تیره شود و آبروی خانوادگی اش برود.

شاکی در اظهاراتش گفت: دو هفته پیش با توجه به این که دوره حاملگی ام را سپری می کردم، به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم به عکاسی بروم و از این دوره همراه همسرم عکس هایی تهیه کنیم تا یادگاری داشته باشیم بنابراین یک عکاسی زنجیره ای در شهر مشهد پیدا کردیم که در یکی از شعبه های آن فقط زنان عکاس فعالیت داشتند. به این عکاسی رفتیم و عکاس زن از من عکاسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: چند روز بعد عکس های چاپ شده را تحویل گرفتیم. هنوز چند روزی از این موضوع نگذشته بود که در تماس یکی از دوستانم متوجه شدم عکس هایم از طریق شبکه های اجتماعی فیسبوک و تلگرام منتشر شده است.

گفته هایش را باور نمی کردم تا این که همان عکس ها برای خودم نیز از طریق تلگرام ارسال شد. با مشاهده تصاویر شوکه شده بودم و باورم نمی شد این تصاویر خصوصی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. نمی دانم چه کسی دست به این کار زده است، چون فقط مسئولان عکاسی زنانه به این عکس ها دسترسی داشتند و اکنون از آنها شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات، مدیر عکاسی زنانه و کارکنان وی برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا فراخوانده شده و مورد بازجویی قرار گرفتند و اظهار کردند بی گناه بوده و نمی دانند عکس های شاکی و خانواده اش را چه کسی در شبکه اجتماعی منتشر کرده و آنها را به دردسر انداخته است.

9 شاکی دیگر در پرونده
در این مرحله از تحقیقات بود که 9 زن جوان دیگر نیز با حضور در پلیس فتا از همان عکاسی زنانه به اتهام انتشار تصاویر خصوصی و دوره های بارداری شان شکایت کردند. تحقیق از این 9 شاکی جدید نشان می داد عکس های آنها نیز در شبکه های لاین، فیسبوک، وایبر و تلگرام منتشر و این حادثه به اختلاف هایی میان آنها و همسرانشان منجر شده است.

ماموران فتا با توجه به این که هر ده شاکی در یک عکاسی عکس گرفته بودند، دوباره به تحقیقات از مسئولان و کارکنان عکاسی زنانه پرداختند، اما مدارکی که نشان دهد آنها مرتکب این جرم اینترنتی شده باشند، به دست نیامد بنابراین ماموران این فرضیه را که ممکن است فرد یا افراد دیگری در خارج از این مجموعه دست به این کار زده باشند، مطرح کردند.

تحقیقات روی این فرضیه متمرکز شد تا این که روز پنجشنبه گذشته ماموران فتا به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد فردی از یک رایانه شخصی به عضویت در شبکه های اجتماعی درآمده و از طریق این شبکه ها در حال ارسال تصاویر خصوصی شاکیان پرونده است. ردیابی محل ارسال عکس ها نشان داد عکس ها از یک عکاسی در نزدیکی عکاسی زنانه منتشر می شود.

ماموران فتا با اطمینان از حضور کاربر اینترنتی مورد نظر در عکاسی به آنجا اعزام شده و او را هنگامی که پشت رایانه ای نشسته و در حال انتشار تصاویر در شبکه های اجتماعی بود، دستگیر کردند. در بازرسی از رایانه متهم که صاحب این عکاسی بود، تصاویر خصوصی و خانوادگی ده زن باردار که شاکیان این پرونده بودند و پنج زن دیگر کشف شد.

سرقت در پوشش زنانه
متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی به سرقت عکس های مشتریان صاحب عکاسی زنانه اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: صاحب عکاسی زنانه، مدیر چند عکاسی زنجیره ای بود و مشتریان بسیاری داشت و پول خوبی از این کار به دست می آورد و همین موضوع باعث شده بود مشتریان من که از عکاسان قدیمی بودم، هر روز کمتر شوند و دچار مشکلات مالی شوم بنابراین از صاحب عکاسی رقیب، کینه به دل گرفتم و قصد داشتم هر طوری شده موقعیت کاری او را به خطر بیندازم تا اعتبارش را از دست بدهد بنابراین فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم تصاویر خصوصی زنان باردار را که برای تهیه عکس به عکاسی زنانه می آمدند، سرقت کرده و با انتشار آن در فضای مجازی او را به دردسر بیندازم.

وی خاطرنشان کرد: طبق نقشه از پیش تعیین شده چهره ام را گریم کردم و با پوشیدن لباس زنانه و جا زدن خود به عنوان یک زن باردار برای تهیه عکس به عکاسی زنانه رقیبم رفتم. آنجا شلوغ بود و زمانی که یکی از کارمندان عکاسی برای انجام کاری از صندلی اش بلند شد، از فرصت استفاده کرده و با نزدیک شدن به رایانه مورد نظر فلشی را به آن نصب کردم و آخرین فایل تصاویر مشتریان را که مربوط به 15 زن بود، سرقت کردم و پیش از آن که او به سمت رایانه اش بازگردد، از عکاسی خارج شدم. پس از چند روز عکس ها را در شبکه های اجتماعی منتشر کردم و او را به دردسر انداختم.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

 

 اخبار حواث - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------