آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

ابهام ١١ ساله در پرونده جنایت دسته جمعی



جلسه محاکمه دو متهم این پرونده در حالی برگزار شد که یکی از همدستان آنها همچنان متواری است

 پرونده قتل پسر مسافرکش، پس از گذشت ١١‌سال همچنان در‌ هاله‌ای  از ابهام قرار دارد و با تجدید شدن دوباره جلسه محاکمه، بار دیگر رازهای این جنایت فاش نشد.


٢٩ شهریور ‌سال ٨٣ خانواده پسری ٢٦ ساله به نام بهنام به پلیس مراجعه کردند و از ناپدید شدن پسرشان خبر دادند. آنها به ماموران گفتند: «بهنام با خودروی پیکانش در حوالی جاجرود مسافرکشی می‌کرد. اما از دیشب که برای کار از خانه بیرون رفت تا الان بازنگشته است.»


با اعلام این شکایت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش درباره پیدا کردن بهنام آغاز شد. درحالی که تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت کارآگاهان جسد پسر جوان را در حوالی جاجرود پیدا کردند که با چاقو کشته شده و به داخل دره انداخته شده بود.


بنابراین تلاش برای دستگیری قاتل آغاز شد. در ادامه جست و جوها تیم تحقیق متوجه شد که بهنام آخرین بار سه پسر جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش کرده است. بنابراین تحقیقات درباره شناسایی و دستگیری این سه پسر آغاز شد و درنهایت آنها در یک عملیات پلیسی بازداشت شدند. یکی از این سه متهم ١٨ ساله در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل بهنام به کارآگاهان جنایی گفت: «من و دو نفر از دوستانم سوار خودروی این پسر شدیم. در راه وسوسه شدیم که از او سرقت کنیم. برای همین او را به یک محیط خلوت کشانده و قصد داشتیم خودرواش را بدزدیم. اما او مقاومت کرد و ما هم او را کشتیم.»


یکی دیگر از متهمان به ماموران گفت: «آن شب من و دوستم با هم ضربات چاقو را به مقتول وارد کردیم و هر دوی‌مان قاتل هستیم. اما حمید فقط با ما همدستی کرد و ضربه‌ای نزد.»


با این اعترافات، پرونده آنها پس از بازسازی صحنه جنایت و صدور کیفرخواست به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا متهمان در این شعبه محاکمه شوند. اما درست چند روز مانده به جلسه محاکمه متهمان، حمید که اتهامش معاونت در قتل بود، به مرخصی رفت و دیگر بازنگشت. با فراری شدن متهم، پرونده بار دیگر به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد، تا متهم فراری دستگیر و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری فرستاده شود.


اما تجسس‌های ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری نتیجه نداد و این پسر هرگز دستگیر نشد. بنابراین با دستگیر نشدن متهم و طولانی شدن مدت این پرونده، دو پسر قاتل در شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.


آنها که قرار بود پس از گذشت  ١٠سال از جنایت، به اتهام مشارکت در قتل در مقابل هیأت قضایی بایستند، این‌بار اظهارات خود را تغییر دادند و صحبت‌های تازه‌ای درباره جنایت مطرح کردند.


قاتل اصلی به ٥ قاضی جنایی گفت: «من و دوستم از بچگی با هم پیمان دوستی بسته بودیم و حتی اسم همدیگر را روی دستمان حک کرده بودیم. برای همین وقتی این اتفاق افتاد، دوستم هم به حمایت از من خودش را قاتل معرفی کرد و گفت که او هم با چاقو ضرباتی به مقتول وارد کرده است. در صورتی که ضربه‌ها را فقط من زدم.»


در ادامه متهم دیگر این پرونده نیز به قضات گفت: «من چون می‌خواستم معرفت نشان دهم و دوستم را تنها نگذارم به این جنایت اعتراف کردم. در صورتی که اصلا ضربه‌ای به مقتول نزدم و این قتل کار من نیست. من فقط در آن محل حضور داشتم.» با این اظهارات در پایان جلسه محاکمه، هیأت قضایی وارد شور شدند و قرار شد که پس از حضور شاهدانی که در این پرونده بودند، دراین‌باره تصمیم بگیرند.

 

برای همین چند شهود برای اثبات صحبت‌های متهمان به دادگاه فراخوانده شدند تا مشخص شود قاتل این پسر یک نفر یا دو نفر بوده است. با احضار شهود صبح دیروز قرار بود که جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار و حکم نهایی صادر شود، اما به دلیل منتقل نشدن متهمان از زندان به دادگاه این جلسه تجدید شد و بار دیگر به تعویق افتاد.

 

اخبار حوادث  - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------