زن مسن؛ قربانی سرقت جواهرات



 کارآگاهان جنایی با تحقیق از دو مظنون در تلاش هستند تا قاتل زنی مسن را که قربانی سرقتی مرگبار شده است شناسایی کنند.

به گزارش شرق  خبر کشف جسد زنی ٧٠ ساله در محل سکونتش واقع در خیابان امام ‌رضا (ع) ساعت ١٦ پنجشنبه هفته پیش از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری کیانشهر اعلام شد و مأموران بعد از حضور در محل مشاهده کردند این زن به علت اصابت ضربات جسم تیز به سر و قسمت چپ سینه به قتل رسیده است. پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

  شوهر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٢:٣٠ روز حادثه درحالی‌که همسرم در خانه حضور داشت و آماده خواندن نماز می‌شد، برای خواندن نماز جماعت در مسجد محل، از خانه خارج شدم. حدودا ساعت ١٤ بود که به خانه بازگشتم اما برخلاف همیشه در آپارتمان قفل شده بود و همسرم نیز پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی نبود. این در حالی بود که همسرم درباره قصدش برای خروج از خانه به من چیزی نگفته بود. بلافاصله با فرزندانم تماس گرفتم و آنها نیز پس از دقایقی به محل آمدند اما آنها هم موفق به بازکردن در آپارتمان نشدند؛ حتی کلیدساز هم نتوانست در آپارتمان را باز کند. درنهایت تصمیم گرفتیم در ورودی آپارتمان را بشکنیم و وارد خانه شویم. پس از ورود، با پیکر خون‌آلود همسرم که روی زمین افتاده بود، روبه‌رو شدیم».

 

کارآگاهان با بررسی دقیق آثار به‌دست آمده از صحنه ارتکاب جنایت از قبیل اصابت ضربات جسم تیز به قسمت‌های پشت سر و کتف سمت چپ، آثار پارگی ناشی از اصابت جسم تیز روی چادرنماز مقتول و... که از وقوع جنایت در زمان نمازخواندن مقتول حکایت داشت و همچنین نبود آثار تخریب تا قبل از ورود همسر مقتول و فرزندانش به محل جنایت، سرقت تمامی طلا و جواهرات زن مسن از محل نگهداری آنها و دیگر شواهد به‌دست‌آمده از محل بررسی صحنه جنایت، اطمینان پیدا کردند جنایت با انگیزه سرقت طلاجات و توسط فرد یا افرادی صورت گرفته است که بدون هرگونه درگیری یا اجبار وارد خانه شده و مقتول را درحالی‌که مشغول خواندن نماز بود از پشت سر موردحمله و اصابت ضربات جسم تیز قرار داده و پس از سرقت طلا و جواهرات از محل متواری شده‌اند. 

 

درحالی‌که تحقیقات همچنان ادامه داشت، یکی از طلافروشان منطقه کیانشهر روز بعد از این قتل با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفت و عنوان کرد جوانی حدودا ٢٠ ساله قصد دارد نزدیک به ٢٠٠ گرم طلا و جواهرات را به وی بفروشد. مرد زرگر توضیح داد احتمال می‌دهد طلا و جواهرات مسروقه باشند. بلافاصله با اعلام خبر به کلانتری کیانشهر، مأموران کلانتری در محل طلافروشی حاضر شدند و جوانی ٢٠ ساله به ‌نام «امید.ن» را دستگیر کردند.


با شناسایی طلا و جواهرات به‌دست‌آمده توسط اعضای خانواده مقتول، امید برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد که بلافاصله در همان مراحل اولیه تحقیقات به‌عنوان یکی از بستگان نزدیک مقتول موردشناسایی قرار گرفت.


امید در اظهاراتش منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد و درخصوص طلا و جواهرات مقتول نیز به کارآگاهان گفت: «روز جنایت وارد خانه زن مسن شدم و فهمیدم یکی از بستگان این زن به نام محسن، او را با چاقو زده و قصد سرقت طلا و جواهرات وی را دارد. به تعقیب محسن پرداختم تا اینکه محسن با رهاکردن کیسه حاوی طلا و جواهرات از محل متواری شد. من نیز پس از برداشتن طلا و جواهرات قصد فروش آنها را داشتم که دستگیر شدم».


با توجه به اظهارات امید، بلافاصله محسن نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. محسن پس از مواجهه حضوری با امید، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مشغول تعلیم رانندگی بودم و به هیچ‌وجه از موضوع جنایت یا سرقت طلا و جواهرات اطلاعی ندارم».


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به شواهد و دلایل به‌دست‌آمده و با نبود اعتراف به ارتکاب جنایت تا به این لحظه از تحقیقات، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی صادر شده و متهم اصلی پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».


 اخبار حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------