کلاهبرداری 18میلیارد تومانی در بازار ارز



رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران از کلاهبرداری 18میلیارد تومانی در بازار ارز خبر داد و گفت: از آنجا که زوایای این کلاهبرداری در حال رصد است این امکان وجود دارد که رقم آن تغییر کند.

عباس مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این کلاهبرداری در راستای انجام معاملات کاغذی که در هفته های اخیر در بازار شایع شده انجام شده است، افزود: هرچند افراد دخیل در این کلاهبرداری تاکنون دستگیر شده اند اما فرد اصلی تحت پیگرد قانونی است.

وی با اشاره به توزیع نابسامان ارز در بازار، اظهار داشت: تغییرات 100 تومانی نرخ دلار سبب شده تا برخی از فعالان اقتصادی متضرر شوند زیرا گاهی دلاری که با نرخ 3500 تومان خریداری شده به یکباره به 3450 تومان کاهش می یابد و در نتیجه فعالان متضرر می شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران، تصریح کرد: همین امر سبب شد تا معاملات کاغذی در پاساژ افشار راه اندازی شود و حجم بسیار زیادی از معاملات تنها بر روی کاغذ انجام می شد و از آنجا که این معاملات همانند بورس جایگاه قانونی نداشت این مشکلات ایجاد شد.

مسعودی در توضیح معاملات کاغذی گفت: این معاملات بر روی کاغذ انجام می شد و برهمین اساس اجازه داده نمی شد که نوسانات متوجه فعال اقتصادی شود اما در نهایت این امر به این کلاه اون کلاه تبدیل شد و در نتیجه این وضعیت به حدی رسید که دیگر فرد توان ادامه آن را نداشت و در نتیجه کلاهبرداری اتفاق افتاد.

وی افزود: مالباختگان برای پیگیری امور به انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران (اکصا) مراجعه کنند.


  اخبار حوادث  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------