گرفتن موجودی حساب با تهدید قمه/ زاغ‌زن‌های شرق پایتخت را شناسایی کنند+تصاویر



مالباختگان با مراجعه به دستگاه خودپرداز ، میزان پول حساب خود را به سارقین اعلام می کردند.

 در مورخه 05/02/1394 فردی با مراجعه به کلانتری 126 تهرانپارس به مأمورین اعلام کرد که توسط دو نفر مورد زورگیری قرار گرفته و این افراد پس از زورگیری عابربانک ، بلافاصله اقدام به برداشت و انتقال تمامی وجوه نقد داخل حساب وی کرده اند .

پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش و طی تماس تلفنی چند نفر مبنی بر فروش یک دستگاه خودرو سواری ، با آنها جهت بازدید و خرید خودرو در محدوده فلکه سوم تهرانپارس قرار گذاشتم ؛ دو نفر جوان به محل قرار آمدند و پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو عنوان کردند که پول خودرو را به صورت کاملا نقد می خواهند و اگر قرار است که فروش به صورت شرایطی (قسطی و ...) صورت گیرد ، آنها به هیچ عنوان حاضر به معامله نیستند ؛ من نیز با توجه به شرایط مناسب خرید خودرو ، برای اطمینان دادن به نقد بودن معامله و برای اثبات حرف خود ، بهمراه یکی از این دو جوان به محل دستگاه خودپرداز مراجعه و برگه موجودی حساب خود را به این شخص نشان دادم و او نیز از وجود پول در حساب بنده اطمینان پیدا کردند " .

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : هنوز چند متری از محل دستگاه خودپرداز دور نشده بودیم که ناگهان همان جوانی که برگه موجودی حساب خود را به او نشان داده بودم ، بهمراه دوست خود به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت عاربانک از من نموده و به سرعت از محل دور شدند  " .

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


تحقیقات پلیسی :
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک متعلق به مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مبلغ 64 میلیون تومان پول داخل حساب مالباخته ، به چندین حساب بانکی دیگر منتقل و نهایتا تمامی این پول ها در چند طلافروشی در جنوب تهران ، صرف خرید سکه از چندین طلافروشی شده است ؛ بلافاصله صاحبان حساب های بانکی جدید شناسایی و در تحقیقات بعدی مشخص شد که آنها به هیچ عنوان از وجود حساب بانکی خود که مورد استفاده سارقین قرار گرفته اطلاع ندارند و به احتمال بسیار زیاد ، سارقین با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب های بانکی کرده اند .

دستگیری متهمین :
با توجه به شیوه و شگرد سارقین در خرید سکه از طلافروشی های جنوب شهر تهران بویژه در منطقه شهرک ولیعصر و احتمال مراجعه ی دوباره سارقین به این مغازه ها جهت خرید دوباره طلا در قالب سکه و ... ، کارآگاهان اقدام به ارائه آموزش برای تعدادی از فروشندگان طلا و جواهرات در منطقه شهرک ولیعصر کردند تا در صورت مراجعه دوباره ی سارقین ، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

در ساعت 19:30 مورخه 15/02/1394 ، جوانی حدودا 25 ساله با مراجعه به یک مغازه طلافروشی در منطقه شهرک ولیعصر قصد خرید دهها سکه طلا به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان را داشت ؛ صاحب مغازه طلافروشی که به نحوه رفتار این جوان مشکوک شده بود ، با بررسی کارت های عابربانک ارائه شده از سوی این جوان اطمینان پیدا کرد که هیچکدام از کارت ها متعلق به این جوان نمی باشد ؛ لذا با توجه به آموزش های ارائه شده از سوی کارآگاهان و طی تماس صاحب طلافروشی ، موضوع از طریق فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 153 شهرک ولی عصر اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری 153 شهرک ولی عصر در محل طلا فروشی ، جوان خریدار سکه طلا که با مشاهده مأمورین قصد فرار از  داخل طلافروشی را داشت ، دستگیر و به کلانتری منتقل شد .

دستگیری دومین متهم  :
با دستگیری امین . خ ( 24 ساله ) و اعترافا صریح وی به زورگیری در منطقه تهرانپارس ، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل و در مواجه حضوری ، توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .

با اعتراف صریح متهم به زورگیری ، دیگر عضو گروه بنام "پرویز . ب" ( 35 ساله ) نیز شناسایی و نهایتا در مورخه 27/02/1394 در مخفیگاهش واقع در شهرک ولیعصر ، دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

اعترافات متهمین :
"پرویز . ب " در اعترافات خود عنوان داشت : "علاوه بر شناسایی تعدادی از مالباختگان به شیوه کشاندن آنها به محل معامله و اطمینان از وجود پول در داخل حساب بانکی آنها  ، در برخی از سرقت ها نیز در نزدیکی دستگاه های خودپرداز تردد کرده تا نهایتا در زمان مراجعه مالباختگان به این دستگاه ها ، به آنها نزدیک و به "شیوه زاغ زنی" اقدام به برداشت رمز عابربانک آنها می کردم ؛ پس از آن و بهمراه همدست خود ( امین ) و به شیوه زورگیری و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابربانک و در ادامه برداشت وجوه نقد داخل حساب و یا انتقال پول به سایر حساب های بانکی می کردیم " .

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان


شناسایی و دستگیری سومین متهم پرونده :
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختکانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمین مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند ، سومین عضو گروه به عنوان سرکرده گروه و برادر یکی از متهمین (امین) بنام "علی . خ"  مور شناسایی قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری سرکرده گروه ادامه داشت تا نهایتا کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به کرمان رفته و آخرین عضو گروه ( سرکرده گروه ) را در مورخه 11/07/1394 دستگیر و به تهران منتقل کردند .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به ارتکاب سرقت های به عنف ( زورگیری ) به شیوه و ترفندهای مختلف و همچنین سوابق متهمین در ارتکاب سایر جرایم از جمله کلاهبرداری و احتمال ارتکاب سایر جرایم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------