آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

دزدانی که با شمشیر به خودروی حامل طلا دستبرد می زدند دستگیر شدند



 ظهر چهاردهم مهر بود که پرواز اصفهان- مشهد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به زمین نشست. دقایقی بعد 2 مرد میانسال در حالی که کیف حاوی بیش از 10کیلوگرم طلا را در دست داشتند از فرودگاه خارج شدند این درحالی بود که 2 چشم حریص لحظه به لحظه آنان را تعقیب می کرد.

ميثم جوان 29ساله اي که از دقايقي قبل منتظر فرود هواپيما بر باند فرودگاه بود تلفني مشخصات حاملان طلاها را به همدستانش داد که طبق نقشه از قبل طراحي شده در بيرون از محوطه منتظر حمله اي بي رحمانه ايستاده بودند. آن ها از چند روز قبل با هدايت ميثم همه مسيرهاي فرار و محل سرقت را به دقت بررسي کرده بودند و با 2 خودروي پرايد و 206 در انتظار ورود حاملان طلا به محل اجراي دستبرد به سر مي بردند. لحظاتي بعد ميثم به آنها اطلاع داد که طعمه ها سوار بر تاکسي زرد رنگ در حالي از محوطه خارج شدند که طلاها دست فردي است که در صندلي جلو نشسته است شما کار خودرا شروع کنيد!

 

هنوز چند دقيقه از اين تماس نگذشته بود که تاکسي حامل طلاها وارد بولوار فرودگاه شد در همين لحظه ناگهان راننده پرايد با مشاهده تاکسي مذکور به تعقيب پرداخت و درحالي که بر سرعت خودرو مي افزود از پشت سر و در يک تصادف ساختگي، خودرو را به عقب تاکسي کوبيد. به محض اين که راننده و سرنشين عقب تاکسي از خودرو پياده شدند ناگهان سرنشين پرايد درحالي که شمشير را در هوا مي چرخاند شيشه هاي تاکسي را شکست و همدستان ديگر او نيز از آن سوي بولوار فرياد کشان به سوي تاکسي حمله ور شدند.

 

«هادي» (فرد شمشير به دست) به طرف سرنشين جلوي تاکسي حمله برد و اورا با ضربات شمشير در حالي مجروح کرد که ديگر همدستانش نيز وحشيانه و در حالي که سلاح هايي در دست داشتند به ديگر افراد حمله ور شدند. آنان پس از سرقت طلاها، پرايد را در محل رها کردند و با خودروي 206 که در آن سوي بولوار متوقف شده بود فرار کردند.

هنوز مجروحان حادثه از وقوع اين حادثه گيج بودند که آژير خودروهاي پليس به گوش رسيد. با توجه به اهميت و حساسيت ماجرا و به دستور دادستان مشهد، رسيدگي قضايي به پرونده سرقت طلاها به قاضي شعبه 209 دادسراي مشهد سپرده شد و بدين ترتيب قاضي حيدري در همان دقايق اوليه ارتکاب جرم با توجه به راهنمايي ها و تاکيدات دادستان مشهد، دستورات ويژه اي را صادر کرد و از کارآگاهان پليس آگاهي خواست با بسيج امکانات و استفاده از تجربيات کارآگاهان زبده به رديابي دزدان نقابدار بپردازند. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در تشريح اين پرونده به خراسان گفت: با ارسال پرونده به پليس آگاهي، گروهي از کارآگاهان زبده اداره عمليات ويژه به سرپرستي سرهنگ جوانبخت (رئيس اداره عمليات ويژه آگاهي خراسان رضوي) مامور شناسايي و دستگيري دزدان نقابداري شدند که بنا به ادعاي مالباختگان اسلحه کلت نيز هنگام ارتکاب جرم به همراه داشتند. سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: کارآگاهان در اولين مرحله از عمليات پليسي که با دستورات قضايي و راهنمايي هاي مستقيم قاضي حيدري همراه بود هنگام بازديد از محل وقوع سرقت به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد سارقان احتمالا در امر خريد و فروش طلا تبحر دارند بنابراين عمليات ها در چند شاخه اطلاعاتي ادامه يافت تا اين که يکي از متهمان به نام «هادي» در حالي شناسايي شد که طبق اطلاعات موجود قصد خريد يک قبضه سلاح را داشت. اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: اين جوان 27 ساله در اطراف ميدان امام حسين (ع) به محاصره پليس در آمد و با دستگيري وي ديگر اعضاي اين باند خطرناک لو رفتند.

سرهنگ کارآگاه بيدمشکي خاطرنشان کرد: با اعترافات متهم، طراح و عامل اصلي سرقت مذکور که در حال ذوب کردن طلاهاي مسروقه در يک باغ ويلا در اطراف مشهد بود نيز شناسايي و به دام افتاد که از محل اختفاي وي حدود 4 کيلوگرم از طلاهاي مسروقه به همراه آلات و ادوات ذوب طلا کشف و مشخص شد اين فرد حدود 20سال در امر طلاسازي اشتغال داشته و حاملان طلاهاي معروف به طلافروشان کيفي را مي شناخته است. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي که سابقه کشف جرايم بسيار مهمي را در سابقه انتظامي خود دارد، ادامه داد: با توجه به اين که سرقت مذکور در هفته نيروي انتظامي رخ داد و از اين که 2تن از هموطنانمان اين گونه در چنگ خلافکاران خطرناک گرفتار شدند، فرمانده انتظامي خراسان رضوي از پليس آگاهي خواست نگذاريد شيريني اين هفته به کام هموطنان تلخ شود بنابراين با تدابير سردار اميري مقدم، گروهي از کارآگاهان تلاش خود را به طور شبانه روزي و با برگزاري جلسات تخصصي کشف جرم در پليس آگاهي ادامه دادند تا اين که 6 عضو اصلي اين باند در عمليات هاي جداگانه به دام افتادند.

سرهنگ بيدمشکي خاطرنشان کرد: بررسي هاي پليسي بيانگر آن بود که پرايد سارقان که در محل سرقت رها شده بود چندي قبل سرقت شده و داراي سابقه سرقت در سيستم پليس است با اين وجود کارآگاهان با رصدهاي دقيق پليسي و اطلاعاتي در حالي موفق به دستگيري عاملان اين سرقت شدند که مقادير زيادي از طلا ها و سلاح هاي سرد متهمان کشف شده است و تحقيقات پليسي براي کشف زواياي پنهان اين پرونده با صدور دستورات ويژه قضايي همچنان ادامه دارد.


 اخبار  حوادث  -  خراسان 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------