قتل هولناک پیرزن برای سرقت گاوصندوق



دو برادر برای خرید خانه تصمیم به سرقت از زن سالمند گرفتند، اما نقشه آنها با قتل هولناک این زن پایان یافت. متهمان دیروز در جلسه محاکمه منکر اتهام قتل عمدی شدند.

 حدود ساعت 11 صبح طاهره سوار خودروی خود شد. پس از رسیدن به مقصد، خودرو را در کوچه ای خلوت پارک کرد. قصد داشت از ماشین پیاده شود که مرد جوانی در را باز کرد و دستمالی را مقابل دهان او گرفت. زن 64 ساله برای نجات خود سعی کرد در برابر مرد جوان مقاومت کند، اما همزمان در عقب خودرو نیز باز شد و مرد دیگر روی صندلی نشست. متهمان با تهدید طاهره از او خواستند مقاومت نکند و شروع به حرکت کردند.

دو دختر پرایدسوار با مشاهده این صحنه، به تعقیب متهمان پرداختند، اما یکی از متهمان با تهدید چاقو آنها را منصرف کرد.

کشف جسد
ساعت 5 عصر دوازدهم خرداد سال 92 ماموران کلانتری 129 جامی هنگام گشت زنی در نزدیکی میدان امام خمینی(ره) به خودروی تویوتایی که به طرز عجیبی پارک شده بود، مشکوک شدند. ماموران با کمک کلیدساز در آن را باز کردند و در بازرسی خودرو با جسد زنی که با ضربات چاقو به قتل رسیده و داخل پتو پیچیده شده بود، روبه رو شدند.

در ادامه، کارآگاهان برای شناسایی مشخصات قربانی، تجسس های میدانی خود را آغاز کردند و با ردیابی پلاک خودرو دریافتند خودروی تویوتا متعلق به یک زن 64 ساله به نام طاهره است.

دستگیری قاتلان
کارآگاهان با حضور در خانه مقتول متوجه شدند از گاوصندوق خانه وی، طلا و جواهرات، دلار و مقدار زیادی پول به سرقت رفته است. پلیس با ردیابی های خود موفق شد دو برادر به نام های ساسان و سامان را شناسایی کند که پدرشان راننده همسر قربانی بود. تیم جنایی در مرحله دیگری از تحقیقات دریافتند پس از قتل طاهره این دو برادر به طرز مرموزی ناپدید شده اند. ماموران پس از 28 روز تجسس سرانجام موفق به دستگیری آنها در نزدیکی میدان راه آهن شدند.

سامان در بازجویی ها به کارآگاهان گفت: با انگیزه سرقت سوار خودروی مقتول شدیم، اما نتوانستیم با اتر او را بیهوش کنیم و طاهره ما را شناسایی کرد. به همین دلیل او را کشتیم.

محاکمه متهمان
دو برادر و پدرشان اسفند سال گذشته در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شدند. اولیای دم در این جلسه برای قاتلان مادرشان حکم قصاص خواستند. متهمان نیز منکر قتل شدند.

قضات پس از رسیدگی به پرونده، سامان را به قصاص و ساسان را به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان محکوم کردند. دو متهم به اتهام سرقت هم به حبس و شلاق محکوم و از اتهام آدم ربایی تبرئه شدند.

با اعتراض اولیای دم، پرونده به شعبه 29 دیوان عالی کشور رفت که قضات دیوان عالی حکم دادگاه درخصوص تبرئه متهمان از آدم ربایی و تبرئه ساسان از اتهام مشارکت در قتل را نقض کردند و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

هر دو قاتل هستند
به گزارش جام جم، صبح دیروز دو برادر به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفتند. در ابتدای این جلسه دختر و پسران مقتول خواستار قصاص هر دو متهم شده و اعلام کردند حاضرند تفاضل دیه را پرداخت کنند.

سپس وکیل آنها در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهمان در تمام مراحل تحقیقات به قتل با همدستی یکدیگر اعتراف کرده اند و براساس گزارش پزشکی قانونی، 19 ضربه به بدن مقتول وارد شده و ضربات را بیش از یک نفر وارد کرده است. متهمان سه ماه برای اجرای این نقشه رفت و آمد طاهره را زیر نظر داشتند، حتی دوربین های مداربسته را قطع کردند.

وی ادامه داد: دو برادر به زور و با تهدید چاقو سوار خودروی مقتول شده و او را با خود به محل دیگری برده و به قتل رساندند که این کار آنها نشان می دهد، مرتکب آدم ربایی شده اند.

ناخواسته طاهره را کشتم
قاضی عبداللهی با تفهیم اتهام به سامان، از او خواست به دفاع از خود بپردازد که مرد جوان با رد اتهامش گفت: در آبمیوه فروشی کار می کردیم. می خواستیم یک خانه بخریم، اما صد میلیون تومان کم داشتیم. به همین دلیل به فکر سرقت از خانه طاهره افتادیم. یک هفته مقابل خانه آنها کشیک دادیم تا این که نهم خرداد وقتی طاهره از پارکینگ خانه اش خارج شد، او را تعقیب کردیم. او خودرو را در منطقه دیباجی در یک کوچه پارک کرد. همان موقع برادرم ساسان در ماشین را باز کرد و روی صندلی نشست و دستمال آغشته به اتر را جلوی صورت طاهره گرفت. چند لحظه بعد من صدای جیغ شنیدم.

 

چاقوی چندکاره ای را از ماشین برداشتم و روی صندلی عقب خودروی مقتول نشستم. طاهره بی جان کف ماشین افتاده بود. بردارم از محل فرار کرد، اما دو دختر جوان با پراید ما را تعقیب کردند. برادرم برای فرار از دست دختران پرایدسوار سرعت را زیاد کرد، ولی وقتی یکباره ترمز کرد، من روی داشبورد خودرو افتادم. وقتی بلند شدم، تیغه چاقو خونین بود. من در آن لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و ضربه های بعدی را به پیرزن زدم.


رئیس دادگاه: چند ضربه به مقتول زدی؟
سامان: نمی دانم. فقط ضربه زدم.

رئیس دادگاه: بعد چه کردید؟
سامان: به خانه اش رفته و دوربین مداربسته را قطع و گاوصندوق را سرقت کردیم. جنازه پیرزن را داخل ماشینش حوالی میدان امام خمینی رها کردیم.

ساسان نیز در دفاعیات خود با رد اتهامش گفت: قبول دارم برای اجرای نقشه سرقت از خانه پیرزن او را با دستمال آغشته به اتر بی هوش کردم، اما باچاقو ضربه ای به او نزدم.

پس از دفاعیات متهمان قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

 اخبار  حوادث  -   جام جم   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------