دزدها از دیوار صاف بالا رفتند و خانه های مردم را خالی کردند



  مردان عنکبوتی در قالب باند سازمان‌یافته‌ای همزمان به سرقت از خانه‌های محله‌ای در صادقیه دست زدند و پا به فرار گذاشتند.

هنوز هیچ ردی از گردانندگان این شبکه تبهکار وجود ندارد و عجیب اینکه آنها سر شب با ورود به منطقه گلستان صادقیه با خونسردی نقشه‌هایشان را عملی کرده‌اند.

این دزدان براحتی از دیوار صاف بالا رفته و از طریق بالکن روی دیوار و پنجره‌ها به داخل حیاط یا ساختمان نفوذ کردند. مردان عنکبوتی برای اینکه در بازگشت ناگهانی صاحبخانه‌ها غافلگیر نشوند، اثاثیه‌های سنگین مانند مبل را پشت در ورودی گذاشته و با آرامش به جست‌و‌جوی خانه پرداخته و طلا و پول و اشیای قدیمی و قیمتی را با خود می‌بردند.

این دزدان حرفه‌ای از همان راهی که وارد خانه‌ها می‌شدند، بیرون می‌رفتند و این در حالی بود که احتمال دیده شدن از سوی اهالی منطقه بخاطر ساعت خاص سرقت‌ها وجود داشت و به نظر می‌رسد باند مردان عنکبوتی نوچه‌هایی داشته‌اند که نه تنها با زاغ‌زنی، خانه‌های بدون سکنه را شناسایی می‌کردند بلکه دیده‌بانی می‌دادند تا کسی ورود و خروج مردان تبهکار را نبیند.

گفت‌و‌گو با مالباخته‌ها
دو واحد از این ساختمان پنج طبقه در گلستان شمالی صادقیه تهران همزمان از سوی دزدان شامگاهی مورد دستبرد قرار گرفته است. «کمیلی» زن 58 ساله در حالی که هنوز در شوک سرقت از خانه‌شان است، به شوک گفت: ساعت 20 و 15 دقیقه پنجشنبه 16 مهرماه سال جاری با پسرم از خانه بیرون رفتیم. حدود سه ساعت از رفتنمان نگذشته بود که ساعت 11 شب همسایه طبقه دوم با ما تماس گرفت و اطلاع داد به خانه ما و خودشان دستبرد زده شده است. وی افزود: وقتی در جریان سرقت قرار گرفتم، سراسیمه برگشتم و در کمال ناباوری با خانه آشفته و درهم‌ریخته‌مان روبه‌رو شدم. این زن که در طبقه اول ساختمان پنج طبقه ساکن است، ادامه داد: همان شب سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دادیم و فهمیدیم که همزمان با سرقت از خانه ما، دو ساختمان مجاورمان نیز مورد دستبرد دزدان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که ساختمان ما جنوبی است، به نظر می‌رسد دزدان در همان دو ساعت که خانه خالی بوده، با کارت در ورودی ساختمان را باز کرده و با وارد شدن به حیاط، وارد بالکن شده‌اند چرا که آنها قفل نرده‌های بالکن را شکسته و سپس در بالکن را که ورودی اتاق‌مان است، باز کرده‌اند و با گذاشتن مبل و وسایل سنگین پشت در ورودی خانه، اموال قیمتی را دزدیده و سپس از همانجا با همان شیوه وارد طبقه دوم و دو ساختمان کناری شده‌اند، اما نمی‌دانیم ابتدا وارد کدام ساختمان شده و نقشه‌شان را عملی کرده‌اند.


کمیلی گفت: هرچه طلا و سکه داشتیم، همراه لپ‌تاپ و سینمای خانوادگی با خودشان برده‌اند که ارزش آن حدود 25 میلیون تومان می‌شد و این در حالی است که دزدان حتی لباس‌های مارک‌دار پسرم را با خودشان برده‌اند. امیدواریم پلیس بتواند دزدان را دستگیر کند، زیرا متأسفانه در این منطقه بارها دزدی‌هایی از این قبیل رخ می‌دهد و هیچ‌کس هم پاسخگوی ما نیست و عجیب اینکه این‌بار تنها در دو ساعت به چند خانه در یک محله دستبرد زده‌اند.


کمیلی ادامه داد: در کلانتری شنیدم دزدان تنها به 4 خانه حمله نکرده‌اند. جالب اینکه ماه گذشته نیز در همین منطقه به خانه مستأجرم با این شیوه دستبرد زده شده بود. امیدواریم پلیس سریع دست به کار شود تا این دزدی‌ها تمام شود. این زن در پایان حرف‌هایش گفت: باورکردنی نیست، حتی به خانه یکی از دوستانم نیز که بسیار مجهز بود و دوربین‌های مداربسته و در ضد سرقت نیز داشت، دستبرد زده شده و به طرز عجیبی ابتدا دوربین‌ها را خاموش کرده سپس در ضد سرقت را شکسته و دزدان وارد آن شده‌اند که این اتفاقات نیز جای تعجب و رسیدگی مداوم دارد.


عبدالغفاری پسر خانواده‌ای که در طبقه دوم این ساختمان زندگی می‌کند، گفت: در همان روز مادر و خواهرم که در این طبقه زندگی می‌کنند، میهمان خانه من بودند. ساعت 11 شب بود که آنها را به خانه‌شان رساندم، ولی هنگام باز کردن در ورودی متوجه شدیم در باز نمی‌شود، انگار وسایل، پشت در خانه قرار گرفته بود. به همین خاطر سریعاً مأموران کلانتری محل را در جریان قرار دادیم. با حضور پلیس در محل متوجه شدیم به خانه‌مان دستبرد زده شده است. حتی جای پای دزدان نیز در حیاط و روی دیوار مشخص بود.


وی ادامه داد: در کمال ناباوری دیدیم که قفل نرده‌های بالکن طبقه اول شکسته شده و در بالکن طبقه دوم ما هم باز است. وقتی وارد خانه شدیم، دیدیم که دزدان وسایل سنگین را پشت در گذاشته بودند تا کسی نتواند در را باز کرده و آنها را غافلگیر کند، به همین خاطر سریعاً به همسایه‌مان نیز خبر داده و آنها را در جریان این دزدی‌های عجیب قرار دادیم. مادر سالخورده این پسر نیز در ادامه صحبت‌های وی گفت: من و دخترم تنها در خانه زندگی می‌کنیم. آن شب وقتی وارد شدیم و با آشفتگی و به‌هم‌ریختگی آنجا روبه‌رو شدیم، خشکمان زد. باور نمی‌کردیم دزد وارد خانه‌مان شده باشد.


 وقتی به دنبال جواهرات و طلاهایم گشتم، دیدم انگشترهای برلیان، عقیق، طلا و جواهرات، لباس‌های مجلسی، لپ‌تاپ و همه اموال قیمتی‌مان به ارزش تقریبی 140 میلیون تومان دزدیده شده است و دزدان به هیچ‌کدام از وسایلمان رحم نکردند و هرچه دم دستشان بوده را برده‌اند.

وی آهی کشید و ادامه داد: «اینکه تنها بین 8 تا 11 شب که هنوز خیابان‌ها خلوت نشده، چنین سرقت‌هایی رخ داده عجیب است. قرار بود انگشتر برلیانم را به یکی از دخترانم که بزودی عروسی می‌کند هدیه دهم که حالا با سرقت دار و ندارم نمی‌دانم چه کنم.» رقیه یکی دیگر از مالباختگانی است که خانه‌اش در منطقه گلستان صادقیه مورد دستبرد مشابه دزدان خانه‌های شمال غرب تهران قرار گرفته است. وی که زنی سالخورده است، در این‌باره گفت: 15 مهرماه سال جاری با شوهر و بچه‌هایم برای مسافرت به شمال رفتیم. صبح شنبه 18 مهرماه وقتی از سفر برگشتیم، هنگام ورود به خانه متوجه شدم که در آپارتمان باز نمی‌شود و وسایل سنگینی پشت در قرار دارد. همان لحظه با پلیس 110 تماس گرفتم، دقایقی بعد مأموران سررسیدند و با کمک آنان در را باز کردیم و دیدیم که جاکفشی و رختخواب‌های خانه پشت در و همه اثاثیه خانه به هم ریخته است.


 بعد دیدیم که در ورودی بالکن باز است. آنجا بود که متوجه شدیم دزد یا دزدان از راه بالکن وارد خانه‌مان شده‌اند. ابتدا تصور کردیم که دزدان چیزی به سرقت نبرده‌اند و مأموران خانه‌مان را ترک کردند، اما ساعتی بعد وقتی شروع به مرتب کردن خانه کردم، دیدم که سماور آتشی خیلی قدیمی، چراغ زنبوری نفتی قدیمی و تعدادی ظروف نقره‌ای به سرقت رفته است.


صاحب چهارمین خانه که با شگرد مشابهی مورد دستبرد قرار گرفته، زنی سالخورده است که در این منطقه - گلستان - داخل آپارتمان سه‌طبقه‌ای زندگی می‌کند. وی گفت: صبح جمعه 17 مهرماه بود که از خواب بیدار شدم، از آنجا که دخترم و دامادم در طبقه دوم آپارتمانم زندگی می‌کنند و به مسافرت رفته‌اند، برای سرکشی به طبقه دوم رفتم. وقتی وارد خانه دخترم شدم، ناگهان در کمال ناباوری دیدم که در ورودی بالکن باز و اثاثیه خانه به هم ریخته است.

 

آنجا بود که فهمیدم وقتی خواب بودم، دزدان از راه بالکن وارد خانه دخترم شده‌اند، اما نمی‌دانم که آنان چه میزان طلا و جواهرات را با خود به سرقت برده‌اند چرا که به دخترم اطلاع ندادم که دزدان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند و نمی‌خواستم او را ناراحت و دلواپس کنم. این زن گفت: چون توانایی ندارم، شکایتی طرح نکردم و منتظرم که دختر و دامادم از مسافرت برگردند.

 

 اخبار حوادث  -  ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------