زانو زدن قاتل گریان پیش پای خانواده مقتول




 28 اسفندماه سال 87 مأموران پلیس در جریان قتل خونینی در شهرک گلستان قرار گرفتند.

دقایقی بعد مأموران با حضور در محل با پیکر خون‌آلود جوان 17 ساله‌ای روبه‌رو شدند که با ضربه‌های جسم تیز از پای درآمده بود.بررسی‌های مقدماتی نشان داد که قربانی این جنایت محمد نام دارد و یک ساعت پیش پسری به نام مجتبی 19 ساله در جریان مشاجره با ضربات چاقو، محمد را زخمی کرده و سپس از قتلگاه گریخته است.

در این بین، دوست جوان زخمی با موتور در حال انتقال وی به بیمارستان بوده که در بین مسیر با یک خودرو تصادف کرده و محمد در دم جان باخته است.راننده خودرو بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی گفت: شب حادثه در حرکت بودم که ناگهان دیدم موتورسواری خلاف جهت می‌آید. همزمان ترک‌نشین آن از روی موتور به زمین افتاد. سریع ترمز کردم و پس از توقف از خودرو پیاده شدم.خودم را به بالای سر ترک‌نشین موتور رساندم، دیدم خون‌آلود است و نفس نمی‌کشد. این درحالی بود که من سرعتم پایین بود و خودرویم با این پسر برخورد نکرد و همان لحظه خودم را به کلانتری معرفی کردم و متوجه شدم محمد در جریان یک درگیری چاقو خورده است و قبل از رسیدن به بیمارستان از پای درآمده است.

پس از این شاخه تحقیق، کارآگاهان مجتبی را دستگیر کردند. وی گفت: شب حادثه با دوستم می‌خواستم خانه دایی‌ام بروم. وقتی وارد کوچه آنها شدیم، محمد با دوستانش سرگرم خوردن نوشیدنی بودند و محمد نسبت به من شروع به ناسزاگویی کرد. وقتی به او اعتراض کردم ناگهان با تیزی که در دست داشت به سمتم حمله‌ور شد من نیز در دفاع از خودم با چاقو به وی حمله کردم او را زدم سپس پا به فرار گذاشتم.


عامل جنایت پس از اعتراف به جنایت، از سوی پنج قاضی عالیرتبه شعبه 74 دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم شد.این حکم در شعبه 32 دیوانعالی کشور تأیید شد و مجتبی در لیست سیاه اعدام قرار گرفت و در مرحله اجرای احکام دادسرا معاون دادستان موضوع را دفاع مشروط دانست و پرونده دوباره به دیوانعالی کشور ارسال شد.

این بار قضات عالیرتبه دیوان پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند و صبح دیروز، مجتبی به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفتند.مجتبی در آخرین دفاع گفت: قبول دارم با چاقو مقتول را زدم اما باور کنید هیچ‌گاه قصد کشتن او را نداشتم. شب حادثه با دوستم در حال عبور از کوچه بودیم که او به من ناسزاگویی کرد و با تیزی‌ای که در دست داشت به سمتم حمله‌ور شد، من نیز در دفاع از خودم وی را با چاقو زدم.مجتبی در صحن دادگاه به پای خانواده قربانی افتاد و التماس‌کنان و با گریه خواستار عفو و بخشش شد.

بنابه این گزارش قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در پایان جلسه رسیدگی اعاده دادرسی را نپذیرفتند و رأی قبلی مبنی‌بر قصاص را تأیید کردند.

 اخبار حوادث  -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------