ادای سوگند برای اثبات بی‌گناهی در قتل



 سه مرد چوپان که به قتل همکار خود متهم شده‌ بودند وقتی پشت‌ تریبون دادگاه قرار گرفتند قسم خوردند که قتل کار آنها نیست.

 قتل مردی چوپان به نام کریم سال ٩٠ در دماوند اتفاق افتاد و با گزارشی که خانواده کریم دادند، پلیس متوجه شد مرد چوپان زمانی که گوسفندانش را برای چرا برده‌ بود به دلیل واردشدن ضربه‌ای به سرش جانش را از دست داده‌ است. خانواده کریم به مأموران گفتند او چندی پیش با سه مرد جوان که آنها هم چوپان هستند درگیر شده بود و آنها پرونده‌ای علیه کریم تشکیل دادند. 

 

وقتی تحقیقات مأموران آغاز شد، آنها متوجه شدند از مدتی قبل بین کریم و سه مرد چوپان درگیری شدیدی وجود داشت. سه مرد چوپان مدعی ‌شده ‌بودند کریم وارد چراگاه دام‌های آنها می‌شد، به همین دلیل از او شکایت کرده و بارها نیز به دادگاه رفته ‌بودند.  با شکایت اولیای‌دم، سه مرد جوان بازداشت شدند. آنها از ابتدا منکر قتل شدند، اما اولیای‌دم همچنان بر شکایت خود باقی بودند و تأکید داشتند این سه جوان، کریم را کشته‌اند. این در حالی بود که پزشکی قانونی تأیید کرد کریم به دلیل واردآمدن ضربه‌ جسم سنگین به سرش به قتل رسیده، ضمن اینکه آثار جراحت روی بدن او مشهود است و به نظر می‌رسد مرد جوان ابتدا درگیر شده و سپس به قتل رسیده‌ است.  

 

خانواده مقتول مدعی‌ بودند، سه مرد جوان زمانی که کریم گوسفندانش را به چرا برده‌ بود در چراگاه مجاور بودند و به دلیل اختلاف قبلی که داشتند احتمالا به کریم حمله کرده و او را زده‌اند.  به‌این‌ترتیب، پرونده با صدور کیفرخواست علیه سه متهم برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده‌ شد. در ابتدای جلسه محاکمه، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار صدور حکم قانونی شد. در ادامه اولیای‌دم شکایت خود را مطرح کردند و سپس متهمان یکی‌‌یکی در جایگاه حاضر شدند.

 

آنها اعلام کردند همان‌طور که از ابتدا گفته‌اند در این قتل نقشی نداشته و از طریق پلیس در جریان مرگ کریم قرار گرفته‌اند. یکی از متهمان گفت: اگر ما قصد کشتن او را داشتیم اصلا شکایت نمی‌کردیم و از دادگاه نمی‌خواستیم بین ما قضاوت کند بلکه خودمان اقدام می‌کردیم.  سپس متهمان در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر هستند قسم جلاله بخورند که قتل کار آنها نبوده‌، اعلام آمادگی کردند و بعد از اینکه قسم خوردند قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.


اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------