آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

قتل نوجوان ١٧ ساله با چاقو



پرونده قتل پسري ١٧ ساله با نقض حكم اعدام متهم در ديوان عالي كشور براي رسيدگي مجدد به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.

رسيدگي به اين پرونده از ٢٨ اسفند ٨٧ با اطلاع پليس از وقوع يك فقره درگيري منجر به جرح در خيابان سلمان فارسي تهران آغاز شد. در اين روز ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند مردي جوان در يك درگيري پسري ١٧ ساله را به ضرب چاقو مجروح كرده و متواري شده است. عوامل اورژانس نيز كه با تماس‌هاي مردمي از حادثه باخبر شده بودند، قبل از حضور ماموران، مجروح را به بيمارستان منتقل كردند اما او به دليل شدت جراحات وارده و خونريزي جان باخت تا يك پرونده قتل روي ميز كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ باز شود. با آغاز تحقيقات كاراگاهان به بررسي ميداني محل حادثه پرداخته و پس از پرس و جو از شاهدان عيني به پشت پرده قتل پي بردند. شاهدان به آنها گفته بودند كه درگيري بين دو همسايه اتفاق افتاده و آنها با هم اختلافات شخصي داشتند.

 

همزمان تيمي ديگر از كارآگاهان به بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس پايتخت پرداختند تا سرانجام مخفيگاه متهم فراري را شناسايي و او را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند. متهم كه به مقر انتظامي منتقل شده بود در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به قتل اعتراف كرد اما آن را غيرعمدي دانست و به كارآگاهان گفت: «روز حادثه همراه دايي‌ام بودم. او با يكي از همسايه‌هاي خود مشكل داشت و قبلا با هم درگير شده بودند. آن روز هم وقتي من و دايي‌ام در خيابان بوديم بار ديگر همديگر را ديدند و با هم دست به يقه شدند.

 

من هم وارد دعوا شدم. مقتول من را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و من هم مي‌خواستم از خودم دفاع كنم، براي همين با چاقويم ضربه‌اي به او زدم و فرار كردم.» با ثبت اعترافات متهم، كيفرخواست صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عبداللهي ارسال شد. متهم در اين شعبه نيز اعترافات خود را تكرار كرد اما گفت قصد كشتن مقتول ١٧ ساله را نداشت و فقط مي‌خواست از خودش دفاع كند.

 

با اين حال قضات دادگاه به دليل تقاضاي قصاص خانواده مقتول، حكم قصاص نفس متهم را صادر و به ديوان عالي كشور ارسال كردند اما اين حكم در ديوان عالي رد شد تا پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع شود. اكنون پس از پنج سال از وقوع قتل قرار است تا به زودي متهم در شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عزيزمحمدي پاي ميز محاكمه بايستد تا مهر پايان بر پرونده او زده شود. اولياي دم همچنان تقاضاي قصاص متهم را دارند.


 اخبار حوادث  - اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------