رازگشایی از ٢ سرقت مرگبار



 کارآگاهان پلیس با دستگیری اعضای دو باند سرقت، راز دو جنایت را که در جریان دزدی به وقوع پیوسته بود، فاش کردند. یکی از این جنایت‌ها توسط گروهی مسلح در کرمان انجام شده و قتل دوم توسط باندی در استان همدان رقم خورده بود.

سرهنگ رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان درباره قتل اول توضیح داد: اعضای باند سرقت مسلحانه در اسفند سال گذشته ضمن سرقت یک دستگاه تریلر با بار پسته در حومه شهر کرمان، یک نفر را به قتل رساندند. وی گفت: اعضای این باند با اقدام‌های پلیسی، تعامل شورای تأمین و هماهنگی و هم‌پوشانی امنیتی، هماهنگی‌های قضائی و نیز ارسال گزارش‌های مردمی در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده مشترک بین پلیس و سایر نیروهای امنیتی دستگیر شدند. وی اظهار کرد: از اعضای این باند در مجموع ١٠ دستگاه خودرو سواری و سنگین سرقتی، سه دستگاه موتورسیکلت و دو قبضه سلاح کشف شد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این افراد تعدادی از خودروهای سرقتی را اوراق کرده‌اند و بازجویی‌های پلیسی دراین‌باره از اعضای باند ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات به قتل اعتراف کرده‌اند، افزود: این باند بسیار پیچیده بود و در سایر استان‌ها نیز اقدام‌هایی را انجام داده که در دست بررسی است. بنی‌اسدی تأکید کرد: این افراد که یکی از آنها از اتباع بیگانه است، سه‌شنبه هفته پیش در سه نقطه از شهر کرمان شناسایی و دستگیر شدند و سه نقطه که مورداستفاده این مجرمان قرار می‌گرفته نیز شناسایی و پلمب شده است. وی گفت: در مجموع ارزش ریالی کالاهای سرقتی این باند بیش از ١٠‌ میلیارد ریال است.


اعضای دومین باند علاوه بر قتل به ١٧ فقره سرقت منزل نیز متهم شده‌اند. سرهنگ رضا زارعی، رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان، دراین‌باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان تویسرکان، بررسی این موضوع به صورت جدی در دستور کار عوامل پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: خودرو سارقان حامل سه سرنشین مرد بود و توسط تیم گشت نامحسوس پلیس آگاهی در سطح شهر شناسایی شد. وی گفت: سارقان به محض مشاهده مأموران فرار کردند که پس از یک عملیات تعقیب و گریز و اعلام طرح مهار به تمامی واحدهای انتظامی سطح شهر، خودرو سارقان در یکی از خیابان‌های شهر «سرابی» تویسرکان پس از برخورد با یک دستگاه وانت‌پیکان متوقف شد.

 

وی افزود: دو نفر از متهمان با استفاده از تاریکی شب متواری و یک نفر از آنها دستگیر شد، همچنین در بازرسی از خودرو سارقان، وسایل سرقت کشف و در بررسی‌ها مشخص شد پلاک تقلبی روی پلاک اصلی خودرو و به نحو ماهرانه‌ای نصب شده است. رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: سارق حرفه‌ای این باند به ١٧ فقره سرقت منزل در شهرستان تویسرکان با همکاری دو نفر دیگر اعتراف کرد که پلیس توانست سرکرده اصلی این باند را نیز دستگیر کند. سرهنگ زارعی اضافه کرد: این متهم اقرار کرد فردی عرب‌زبان حین فرار او خود را به خودرو سارقان آویزان کرده و پس از طی مسافتی حدود ٣٠٠ متر از خودرو پرتاب و بر اثر برخورد با زمین ضربه مغزی شد که پس از چند روز بستری در بیمارستان فوت کرد.

 

این مقام انتظامی گفت: متهم اظهار کرد در دو ماه گذشته تا زمان دستگیری، به اتفاق دو نفر دیگر از بستگانش در ساعات اولیه شب در شهرهای «صفادشت و طالقان» استان البرز با استفاده از یک دستگاه خودرو سمند با پلاک سرقتی در پوشش مأموران نیروی انتظامی در این مسیرها خودروهای عبوری را متوقف می‌کردند. رئیس پلیس آگاهی اضافه کرد: آنها با استفاده از این روش و معرفی خود به‌عنوان مأمور کلانتری اقدام به سرقت وجوه نقد از خودروهای عبوری می‌کردند که در این مدت ١٢٦‌میلیون ریال از سرنشینان هفت دستگاه خودرو سواری سرقت کردند.

 

وی بیان کرد: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل و از آن طریق با قرار مناسب روانه زندان شدند و تلاش پلیس برای دستگیری متهم سوم این پرونده همچنان ادامه دارد.

 

 اخبارحوادث  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------