گردشگر فرانسوی با آزارگران در دادگاه روبه‌رو شد



جلسه تحقیقات مقدماتی پرونده آزار و اذیت گردشگر فرانسوی در حالی در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که یکی از متهمان با رضایت شاکی به دلیل نقش نداشتن در ماجرا آزاد شد.

 ماجرای آزار و اذیت دختر جوان در آخرین روزهای شهریور امسال همزمان با شکایت دختر گردشگر فاش شد. پس از تحقیقات مقدماتی و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی جنایی با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

اخبار,اخبار حوادث, تجاوز  جنسی

تحقیق از شاکی نشان داد، دختر 23 ساله تبعه فرانسه که از کوهنوردان حرفه ای بوده، 14 شهریور امسال از طریق مرز ارمنستان وارد ایران شده و زمانی که برای کوهنوردی به منطقه فرحزاد رفته در دام چهار مرد افغان گرفتار شده است.

دختر جوان در شکایتش گفت: در حال کوهنوردی در فرحزاد بودم که باران گرفت. با مشاهده محل زندگی متهمان، از آنها خواستم اجازه دهند شب را آنجا بمانم. پنج مرد افغان مرا به اتاقشان راه داده و با چای و غذا پذیرایی کردند. زمان خواب ناگهان چهار نفر از آنها به طرفم حمله کرده و مرا مورد تعرض قرار دادند. نفر پنجم وقتی متوجه این موضوع شد، با چوب به دوستانش حمله ور شد و مرا نجات داد .

تحقیقات در منطقه مشخص کرد متهمان به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند. با اقدام سریع پلیس، دو نفر از متهمان در تهران و سه همدست آنها قبل از ترک ایران دستگیر شدند.

تحقیقات از متهمان در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ادامه یافت و متهمان در تحقیقات اولیه اتهام آزار و اذیت دختر جوان را به گردن یکدیگر انداختند.

دیروز با توجه به احتمال بازگشت شاکی به فرانسه جلسه تحقیقات مقدماتی برای مواجهه حضوری گردشگر فرانسوی و سه نفر از متهمان با حضور شاکی و وکیل مدافعش و سه متهم پرونده به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد که در این جلسه دختر جوان گفت: از چهار متهم پرونده شکایت دارم، اما نفر پنجم نقشی در این ماجرا نداشت و حتی به من کمک کرد تا از دست آنها نجات پیدا کنم. متهمان واقعیت را نمی گویند و همان طور که اعلام کردم چهار نفر از آنها مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

گردشگر فرانسوی سپس فردی که او را نجات داده بود، از میان سه متهم شناسایی کرد.

در ادامه این جلسه متهمان منکر تعرض به شاکی شده و ادعا کردند دو همدست دیگر آنها دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

پس از رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی و اخذ دفاعیات متهمان و شکایت شاکی، قاضی ختم رسیدگی در این جلسه را اعلام کرد.

تحقیقات از پنج افغان در حالی ادامه دارد که رئیس کل دادگستری استان تهران پیش از این به جام جم اعلام کرده بود به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی می شود.

همچنین رئیس دادگاه دستور داده برای متهمان به دلیل این که توانایی مالی برای انتخاب وکیل تعیینی ندارند، وکیل تسخیری انتخاب شود تا در جلسه دادگاه از آنها در برابر اتهامشان دفاع کنند.

دوباره به ایران می آیم
دختر گردشگر در پایان این جلسه در پاسخ به خبرنگار جام جم در خصوص کشورایران گفت: من خاطره بدی از ایران ندارم و اگر شرایط دوباره فراهم شود به ایران می آیم.

در ادامه وکیل شاکی اعلام کرد، موکلش علاقه ای به صحبت کردن درباره این پرونده ندارد. قرار است دختر جوان به زودی به کشورش بازگردد و وکیل سفارت فرانسه، پرونده او را پیگیری کند.

 

 اخبار حوادث - جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------