کلاهبرداری از خانم‌ها به بهانه وام کم بهره/ کلاهبردار را شناسایی کنید + تصاویر



مردی که بهانه تهیه وام کم بهره دست به کلاهبرداری می‌زد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 در مورخه 12/02/1394 خانمی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که جوانی به بهانه تهیه وام بانکی اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است .

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبار حوادث, کلاهبرداری


اظهارات مالباخته :
شاکیه پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش با شخصی بنام علیرضا راد به صورت کاملا اتفاقی آشنا شدم ؛ پس از مدتی ایشان مدعی شد که بواسطه یکی از بستگانش که در یکی از شعبات بانکی شرق تهران دارای سمت مدیریتی است می تواند برای من وام کم بهره تهیه نماید اما پیش از آن لازم است تا مبلغی را به عنوان سپرده در داخل شعبه مورد نظر افتتاح حساب نمایم ؛ با وعده دریافت وام کم بهره ، در مورخه دهم اردیبهشت ابتدا بهمراه ایشان به شعبه بانک فلکه دوم صادقیه رفته و مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان از حساب خود دریافت و در ادامه هر دو نفر به سمت شرق تهران حرکت کردیم ؛ در بین راه بود که علیرضا راد کیف حاوی پول را از من گرفت که پس از چند دقیقه ، ناگهان ناپدید شد و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی من نشد " .

شناسایی شکات جدید :
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، با بررسی پرونده های مشابه تعداد دیگری از خانم هایی که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند ، شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

یکی از شکات جدید پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در مورخه 29/01/1394 در زمان مراجعه به بانک جهت پیگیری نحوه دریافت وام ، مرد جوانی به من مراجعه نمود و مدعی شد که می تواند بواسطه یکی از بستگانش ، وام کم بهره بانکی برای من تهیه کند ؛ با وعده  گرفتن وام در کمترین زمان ، مبلغ چهار ملیون تومان را از حساب خود در شعبه آذرنوش دریافت و بهمراه این جوان از بانک خارج شدم . در شعبه رسالت ، این جوان به بهانه انجام امور بانکی از من خواست تا مبلغ پول را به ایشان تحویل دهم اما در همان زمان و با شلوغ شدن داخل شعبه ، برای چند لحظه این شخص از مقابل دید من خارج شد ؛ پس از آن دیگر نتوانستم تا وی را در داخل بانک پیدا کنم " .

اخبار,اخبار حوادث, کلاهبرداری


شناسایی و دستگیری متهم :
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بنام علیرضا . ر ( متولد 1358 ) شدند که در سال 1391 نیز دقیقا به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه زندان شده بود اما پس از گذشت چند ماه از دوران محکومیت ، با گرفتن رضایت شکات از زندان آزاد شده بود .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری MVM  مدل X60 متعلق به متهم شدند که بلافاصله دستور توقیف خودرو بهمراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد .

در مورخه 04/08/1394 ، مأمورین گشت انتظامی شهرستان گرمسار ، به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند که با بررسی ارکان هویتی خودرو اطلاع پیدا کردند خودرو مورد نظر تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد ؛ بلافاصله خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد .

اعتراف به کلاهبرداری :
متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، صراحتا به کلاهبرداری های مشابه اعتراف و عنوان داشت که به همین شیوه و شگرد و بدون داشتن نیاز مالی اقدام به ارتکاب جرایم خود نموده است .

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق گذشته متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری  ، شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صریح متهم به انجام کلاهبرداری های مشابه ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند .

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------