بزرگترین گروه خلافکاران جنوب متلاشی شدند/ کشف مهمات جنگی و 4000 هزار کیلو تریاک



رئیس دادگاه انقلاب کرمان از انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مسلحانه موادمخدر در کرمان خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: باند منهدم شده، یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر بود که به صورت سازماندهی شده و زنجیره‌ای و مسلحانه در کشور فعالیت می‌کردند.

وی بااشاره به اینکه سرکرده این باند شرور معروف به «ن- ش» بود، افزود: اعضای این باند ضمن تشکیل شبکه‌ای منسجم از افراد مختلف در شهرهای گوناگون اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان سیستان و بلوچستان به اقصا نقاط کشور می‌کردند.

قربانی اظهار داشت: انهدام این باند در دستور کار اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت و طی چندین مرحله عملیات‌های مختلف بر روی این باند  صورت گرفت و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و تعداد زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: در یکی از عملیات‌های صورت گرفته دو نفر از تفنگ‌چیان شرور مذکور به هلاکت رسیدند.

قربانی ابراز داشت: اعضای این باند برای سهولت در امر قاچاق مواد مخدر در هر شهر از افراد بومی و آشنای به منطقه استفاده می‌کردند و این افراد به خاطر آشنائی به منطقه و گریز راه‌ها، می‌توانستند خدمات خوبی به اعضای باند ارائه دهند.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان گفت: با توجه به پیچیدگی‌های موجود، انهدام کلی شبکه با مشکل مواجه بود تا اینکه به یاری خدا و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام ولیعصر (عج) قریب به اتفاق اعضای شبکه از جمله افراد بومی اجیر شده مورد شناسائی قرار گرفتند.

قربانی خاطرنشان کرد: در یک عملیات کم‌نظیر سرکرده باند و 10 نفر از همدستانش دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و اسلحه و مهمات کشف و ضبط شد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان بیان کرد: علاوه بر اسلحه و مهمات‌هایی که از این افراد ضبط شده است، مقدار بیش از 4 هزار کیلو گرم تریاک، 260 کیلو گرم مرفین، 113 کیلوگرم هروئین و 168 کیلو گرم حشیش کشف و ضبط شده است.

 وی افزود: متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مورد تحقیق و بازجوئی قرار گرفته‌اند و ضمن پذیرش اتهامات خود دفاعیاتی داشته‌اند و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و به شعبه اول این دادگاه ارجاع و جلسات محاکماتی با حضور متهمان و وکلای آنان انجام و در فرجه قانونی حکم لازم صادر می‌شود.


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------