دستگیری مرد هزار چهره/ کلاهبرداری عجیب از ثروتمندان پایتخت



متهمی که با دریافت وام های کلان اقدام به کلاهبرداری از افراد پولدار پایتخت می کرد در عملیات ویژه پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 ۵ آبان ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۳۷ نصر به ماموران اعلام داشت که بدون اطلاع وی، فرد یا افرادی با استفاده از سند مالکیت خانه اش در منطقه سعادت آباد اقدام به گرفتن وام ۴۰۰ میلیون تومانی کرده اند.

اخبار,اخبار حوادث, حوادث  روز


تحقیقات اولیه در کلانتری
شاکی در اظهارات اولیه اش به ماموران اعلام کرد: برای  دریافت وام به بانک رفته بودم که به بنده اعلام شد که سند خانه ام در رهن بانک... شعبه سعادت آباد است!! بلافاصله به شعبه مذکور در سعادت آباد مراجعه و در بررسی مدارک ارائه شده به بانک متوجه شدم که سند خانه ام بدون اطلاع بنده به شخص دیگری منتقل شده است.

با توجه به اظهارات شاکی، ماموران  تیم تجسس ویژه کلانتری ۱۳۷ نصر با مراجعه به بانک و در ادامه اداره ثبت اطلاع پیدا کردند که سند مالکیت متعلق به منزل شاکی با یک وکالت نامه محضری دارای اصالت قانونی به شخصی بنام مهدی. ق منتقل شده اما شاکی عنوان داشت که به هیچ عنوان این وکالت نامه از سوی وی صادر نشده است؛ مهدی در محدوده سعادت آباد شناسایی و توسط ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر دستگیر شد.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲ تهران ، پرونده برای  رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مهدی پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : پدرم نزد شخصی بنام آقای حمیدرضا کاکاوند به عنوان راننده مشغول به کار است و به این واسطه با این شخص آشنا شدم ؛ مدتی پیش حمیدرضا کاکاوند به بهانه پرداخت کارمزد بالا برای  انجام یک عملیات بانکی ، با وکالتنامه ای که از مالک خانه ( شاکی  ) در اختیار داشت و مدعی بود که آنرا برای  انجام تمامی امور مالی و اداری [ از شاکی ] دریافت نموده پیشنهاد داد که سند مالکیت خانه ی م شاکی، بنام من منتقل کند تا او بتواند در ازای رهن سند خانه ، پول مورد نیاز شاکی  را در قالب وام بانکی تهیه و برایش ارسال نماید؛ من نیز در ازای گرفتن کارمزد قبول کردم تا این کار را انجام داده و با مراجعه به بانک و در ادامه رهن گذاشتن سند ملک نزد بانک ، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام از بانک تحویل گرفته و به حمیدرضا کاکاوند بدهم. طی این مدت آقای کاکاوند همیشه عنوان می کرد که صاحبخانه در خارج از کشور زندگی می کند و به دلایل مختلفی قادر به مسافرت به ایران نیست.

کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شاکی  در حدود سه ماه پیش خانه اش را به صورت مبله و در ازای دریافت ماهیانه ۲۵ میلیون تومان، برای  زندگی به شخصی بنام حمیدرضا کاکاوند اجاره داده در حالی که بنا به اظهارات مهدی و پدرش، این شخص (حمیدرضا کاکاوند) تا چندی در منطقه قلهک سکونت داشته است.

در ادامه و با مراجعه به دفترخانه رسمی محل صدور وکالتنامه برای  واگذاری اسناد مالکیت خانه متعلق به شاکی  به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا کاکاوند با جعل نامه ی منتسب به یکی از سفارتخانه های کشورهای همسایه مدعی گردیده است که ایشان از سوی شاکی  وکالت تام الاختیار برای انجام امور مالی و اداری در اختیار دارد و دفترخانه نیز با استناد به این نامه اقدام به صدور وکالتنامه بنام او  و در ادامه صدور سند مالکیت بنام مهدی کرده است .

شناسایی پرونده های مشابه
با توجه به پیچیدگی پرونده و احتمال وقوع کلاهبرداری های مشابه ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه اطلاع پیدا کردند که اخذ وام هایی از شعبات مختلف بانکی و در واقع کلاهبرداری های مشابه دیگری در سطح شهر تهران انجام شده که طی آنها، در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان پول در قالب وام های بانکی دریافت گردیده و در تمامی آنها شکات هیچگونه اطلاعی از رهن املاک خود نزد بانک نداشته اند. در بررسی های به عمل آمده از شکات اخیر نیز مشخص شد که فرد مشخصی با هویت های مختلف حمیدرضا کاکاوند، پرویز جداری عباسی و مرتضی ستاری فر، ابتدا اقدام به اجاره خانه از آنها نموده و در ادامه و به شیوه ای مشابه و با ارائه نامه مجعول منتسب به یکی از کشورهای همسایه اقدام به دریافت وکالت محضری و دیافت وام از بانک کرده است.

دستگیری مرد هزار چهره
در شرایطی که کمترین اطلاعات در خصوص هویت واقعی متهم پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار داشت اما با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد متهم پرونده در منطقه قیطریه شده و با بهره گیری از تصاویر متهم، موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند .

با دستگیری متهم بنام واقعی پیمان (متولد ۱۳۵۰) و شناسایی مخفیگاه وی، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف انواع مدارک شناسایی مجعول (گذرنامه، گواهینامه، شناسنامه) با هویت های مجعول حمیدرضا کاکاوند، پرویز جداری عباسی و مرتضی ستاری فر و همچنین امهار مجعول متعلق به تعدادی از دفترخانه های رسمی و همچنین سفارتخانه یکی از کشورهای همسایه شدند.

اعترافات متهم

متهم پس از دستگیری صراحتا به کلاهبرداری از شکات پرونده و دریافت وام های چند صد میلیون تومانی با استفاده از اسناد و مدارک مالکیت متعلق به آنها اعتراف کرد و گفت: اولین بار در حدود سه سال پیش بود که به این شیوه اقدام به کلاهبرداری ۱.۵ میلیارد تومانی کردم، پس از آن و به مدت دو سال در کشور یونان زندگی می کردم تا نهایتا طی این مدت تمامی پول هایم تمام شد !! . تصمیم گرفتم تا بار دیگر به ایران آمده و مجددا به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری نمایم و حتی در چندین مورد نیز موفق به گرفتن وام های چند صد میلیون تومانی شدم؛ قصد داشتم تا این بار نیز به همان شیوه گذشته پول مورد نیاز برای زندگی در خارج از کشور را تهیه و این بار برای همیشه از کشور بروم که دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری های مشابه، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است، از شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی - نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه کنند.

  اخبارحوادث -   مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------