جاعل چک ها را شناسایی کنید/ تشریح جزئیات کلاهبرداری



پلیس آگاهی با انتشار عکس جاعل چک ها، از شهروندان خواست اطلاعات خود را درباره این متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی اطلاع دهند.

  هفتم مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۸ کیانشهر به مأموران اعلام کرد که فرد یا افرادی به شیوه جعل و تغییر ارکان یک فقره چک متعلق به حساب بانکی وی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابش کرده‌اند.

اخبار,اخبار حوادث,کلاهبرداری

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل و استفاده از سند مجعول» و به دستور بازپرس شعبه هفتم داسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده برای  رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری یک فقره چک به مبلغ ۳ میلیون تومان را به ناصر. پ دادم اما در تاریخ ۷ مردادماه یعنی تاریخ وصول چک و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که مبلغ ۹ میلیون تومان از حسابم کسر شده است.

با مراجعه به بانک شعبه میدان ولی عصر متوجه شدم که چک در شعبه دیگری وصول شده لذا با مراجعه به شعبه اخیر در منطقه کیانشهر و رؤیت چک متوجه شدم که تمامی ارکان چک تغییر داده شده و مبلغ بالاتری بر روی چک درج شده است.

ناصر که برای وصول چک به بانک مراجعه کرده بود، ضمن تأیید اظهارات مالباخته به کارآگاهان گفت: "بنده چک متعلق به شاکی پرونده مالباخته را برای  وصول به بانک برده بودم، از آنجایی که قصد داشتم تا برای وصول چند فقره چک به شعبات بانکی دیگر مراجعه کنم، با شخصی که در داخل بانک به عنوان مشتری حضور داشت توافق کردم تا پس از اطمینان از وجود نقدینگی در حساب مالباخته، ایشان مبلغ چک (سه میلیون تومان) را نقداً به بنده پرداخت و سپس چک را وصول کند، این کار انجام شد و من چک سه میلیون تومانی را به این شخص تحویل دادم و پس از آن هیچ اطلاعی از سرنوشت چک و یا جعل آن ندارم.

با توجه به اظهارات ناصر، کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته متعلق به دو شعبه محل جابجایی چک اصیل و وصول چک مجعول،، موفق به شناسایی تصویر شخص مشخصی شدند که چک را ابتدا از ناصر تحویل و پس از تغییر اصالت چک، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مالباخته کرده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و به برای  شناسایی و دستگیری متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است.

از شهروندان که موفق به شناسایی تصویر این شخص شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۵۸۵۳ در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.


 اخبار حوادث  -  مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------