خواستگار قلابی از دختران شبکه‌های اجتماعی اخاذی می‌کرد



رئیس پلیس فتا ایلام از دستگیری عامل تهدید و اخاذی برای زن جوان در فضای مجازی خبر داد.

سرگرد" علی کسانی " درتشریح این خبر گفت: خانم جوانی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی  از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید و اخاذی  وی نموده است  .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:پس ازاظهارات شاکیه و پس از هماهنگی با مراجع قضایی به دلیل حساسیت موضوع مراتب به سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته توانستند عامل اصلی مزاحمت و تهدید زن جوان را شناسایی و او را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر كنند.

سرگرد کسانی گفت: متهم پس از دستگیری با رویارویی شواهد فنی به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را از مزاحمت  و تهدید و همچنین مشکلات روحی روانی بیان کرد .

رئیس پلیس فتا انتظامی استان اضافه کرد:متهم در ابتدا خود را خواستگار جلوه داده و پس از کسب اعتماد و دسترسی  به عکس های شخصی  شاکیه ، با  نام کاربری(آیدی) دیگرتعدادی از عکس ها را برایش ارسال و با تهدید به انتشار در شبکه ای اجتماعی قصد اخاذی از وی را داشته است.

سرگرد کسانی به والدین توصیه کرد: فرزندان خود را توجیه که به افراد غریبه اعتماد نکنند و درصورت مواجه با اینگونه افراد که با پوشش و نقاب خیر خواهانه  نزدیک میشوند احتیاط لازم داشته باشند و در همان آغاز آشنایی  همه اسرار خانوادگی و عکس های خصوصی و دیگر موارد که ممکن است مورد سواستفاده قرار گیرد دراختیار آنها قرار ندهند .

وی در پایان گفت: پلیس فتا آماده مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361-0841 تماس حاصل نمایند.


اخبار اجتماعی  - باشگاه خبر  نگاران  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------